اعلایی: پیمانکاران بومی توانمند در ساخت واحدهای مسکن در اولویت قرار گیرند

|
۱۴۰۱/۰۷/۰۹
|
۰۹:۳۴:۰۲
| کد خبر: ۱۳۸۲۲۱۹
اعلایی: پیمانکاران بومی توانمند در ساخت واحدهای مسکن در اولویت قرار گیرند
استاندار قزوین گفت: پیمانکارانی که توانمندی و سرعت و پیشرفت قابل قبولی در اجرا دارند بایستی ساخت واحدهای بیشتری از نهضت ملی مسکن به آنها واگذار شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ جلسه شورای تامین مسکن استان روز شنبه به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار و با حضور رجحانی معاون عمرانی و هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی در محل استانداری برگزار شد.

محمدمهدی اعلایی در این جلسه اظهارداشت: به نظر میرسد پیشرفت حدود ۱.۵ درصدی پروژه های نهضت ملی مسکن مطلوب نباشد و باید آن را به ۳ تا ۵ درصد افزایش داد. 

وی افزود: جلسه ای با تعاونی ها و پیمانکاران تشکیل شود و هر کدام که پیشرفت خوبی دارند تشویق شده  و آنها که تاخیر دارند حذف شوند.

اعلایی تصریح کرد: به پیمانکاران بومی توانمند که طرح های آنها از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است می توانید واحدهای بیشتری واگذار کنید. 

image_2022_10_1-10_10_20_518_tHF

استاندار قزوین تصریح کرد: برای متقاضیانی که با تاخیر وجوه مورد نیاز را واریز می کنند باید تدبیر شود.

وی بیان کرد: همچنین لازم است میزان پرداختی به پیمانکاران را مشخص کنید تا بر اساس پیشرفت فیزیکی این مبالغ تعیین و پرداخت شود. 

اعلایی بیان کرد: کسانی که می خواهند صاحب مسکن شوند باید برای آورده خود برنامه ریزی کنند و فقط به در آمد ماهانه اکتفا نکنند.

وی افزود: سامانه باید فعال شده و کسانی که اقساط را بموقع پرداخت کنند مشخص شود و هر کس پول دارد زودتر واریز کند و سریعتر نیز واحد خود را تحویل بگیرد. 

اعلایی یادآورشد: باید بتوان اختیار داشت تا واحدهایی که تکمیل می شود به متقاضیانی که خوش حساب هستند بسرعت واگذار شود تا این افراد سریعتر صاحب خانه شوند و هرکس تاخیر دارد در واحدهای نیمه تمام معرفی شود. 

image_2022_10_1-10_10_21_713_buj

استاندار قزوین افزود: باید کمک کنید اجرای طرحها سرعت گیرد و از وزارتخانه اختیار بگیرید جابجایی افراد در پروژه ها براحتی انجام شود و هر کس بر اساس اورده خود هر چقدر بیشتر واریز کرد امتیاز بیشتری گرفته و بتواند سریعتر صاحب خانه شود.

وی گفت: آورده متقاضیان در بانکها تاکنون به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد رسیده که کافی نیست و باید با اطلاع رسانی مناسب برای افزایش آن اقدام شود. 

اعلایی تصریح کرد: آمادگی داریم به پیمانکاران بومی که توانمندی بالایی دارند ساخت بیشتری از واحدها واگذار شود. 

انتهای پیام

 

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
اخبار برگزیده
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک