اعلام آمادگی تعداد قابل توجهی از نیرو‌های هلال احمر برای امدادرسانی به مردم لبنان

|
۱۴۰۳/۰۷/۰۸
|
۱۵:۲۱:۰۱
| کد خبر: ۲۱۴۴۴۶۶
اعلام آمادگی تعداد قابل توجهی از نیرو‌های هلال احمر برای امدادرسانی به مردم لبنان
رئیس هلال احمر گفت: تعداد قابل توجهی از داوطلبان برای اعزام و کمک رسانی بهداشتی و درمانی به مردم جنگ زده لبنان اعلام آمادگی کرده اند که بزودی ساماندهی این نیروها نیز آغاز می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه شورای معاونین جمعیت هلال احمر با بیان ویژگی‌های بی بدیل شخصیتی سیدحسن نصر‌الله و عرض تسلیت درپی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان، گفت: پدافند غیرعامل اصلی مهم است و باید پیگیری شود. پدافند غیرعامل باید سرلوحه امور جمعیت قرار گیرد و آموزش ها در این حوزه اهمیت دارد.

وی افزود: هلال احمر در‌این عرصه به صورت فعال ورود کرده است اما نباید لحظه ای درنگ کرد. آموزش ها باید به صورت یکپارچه باشد و باید از اقدامات جزیره ای در حوزه پدافند غیرعامل پرهیز کرد.

کولیوند ادامه داد: ارزیابی و شناسایی تهدیدات بسیار مهم است. در همین راستا نقشه خطرپذیری شهر تهران و تمامی استان‌ها برای تمامی تهدیدها باید شکل گیرد تا بتوان به صورت نرم افزاری و سخت افزاری از آن استفاده کرد. ضرورت دارد تا مسائل جدید نیز در نقشه خطرپذیری گنجانده شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: پشتیبانی روحی و روانی در تهدیدات و حوادث اهمیت دارد و مقوله آگاهی در حوزه پدافند غیرعامل و پیشگیری از حوادث باید مورد توجه قرار گیرد.

 کولیوند تصریح کرد: آمادگی نیروهای هلال احمر نیز به صورت جدی دنبال می‌شود. بر همین اساس سازمان امداد و نجات موظف شده تا تیم های واکنش سریع خود را از نظر کیفی و کمی ارتقا دهد. در شرایطی قرار داریم که در داخل و خارج از کشور با چالش های متعددی مواجه هستیم و باید برای پاسخگویی به نیازها و حوادث آماده باشیم.

رئیس هلال احمر با اشاره به نقش این جمعیت در عرصه‌های بشردوستانه و کمک به کاهش آلام مردم جنگ زده، گفت: تعداد قابل توجهی از داوطلبان برای اعزام و کمک رسانی بهداشتی و درمانی به مردم جنگ زده لبنان اعلام آمادگی کرده اند که بزودی ساماندهی این نیروها نیز آغاز می‌شود.

همچنین در این جلسه، میثم افشار، دبیرکل هلال احمر با تاکید بر این که باید برای حوادث و سوانح احتمالی آماده بود، گفت: هفته پدافند غیرعامل بزودی فرا می رسد و این مناسبتی است تا بتوان به شکلی جدی تر به این مقوله پرداخت.

وی افزود: پیشگیری و آموزش مولفه‌های مهمی هستند که باید در هم افزایی با سایر دستگاه‌ها در دستور کار جدی قرار گیرند تا بتوان به اهداف پدافند غیرعامل رسید.

انتهای پیام/ 

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
اخبار برگزیده
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک