استاندار زنجان تاکید کرد:

لزوم تبدیل پژوهش های دانشگاهی به ثروت

|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹
|
۱۲:۰۷:۵۵
| کد خبر: ۸۹۱۴۰۳
استاندار زنجان به رتبه خوب ایران درزمینه پژوهش اشاره کرد و گفت: این رتبه زمانی مطلوب خواهد بود که بتوانیم پژوهش های دانشگاهی را به ثروت تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ به ظرفیت بالای استان زنجان اشاره کرد و افزود: معرفی این ظرفیت‌ها به دولت از جمله اهداف دعوت وزیران به استان زنجان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تحصیلات تکمیلی استان زنجان دارای ظرفیت‌های خوب و ارزشمندی است، افزود: در برخی رشته‌های علوم پایه، دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان می‌تواند پایلوت دانشجویان خارجی باشد.

مقام عالی استان با تاکید بر ارتباط دانشگاه با واحدهای صنعتی، افزود:  افتتاح دانشکده علوم زمین در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه، یکی از مصادیق تقویت ارتباط دانشگاه با واحدهای صنعتی و پتانسیل‌های کشاورزی این استان است.

استاندار زنجان به رتبه خوب ایران درزمینه پژوهش اشاره کرد و یاد آور شد: این رتبه زمانی مطلوب خواهد بود که بتوانیم  پژوهش های دانشگاهی را به ثروت تبدیل کنیم.

حقیقی بابیان اینکه پارک علم و فناوری استان زنجان باوجود نوپا بودن اقدامات خوبی انجام داده است، افزود: باید جایگاه دانشگاه را در جامعه تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران در مسیر حرکت به‌سوی اقتدار ملی  است و جایگاه دانشگاه در این حرکت بسیار مؤثر خواهد بود، ادامه داد: در پژوهش رتبه شانزدهم دنیا و رتبه اول منطقه را داریم و این پژوهش‌ها باید به ثروت تبدیل شود ولی هنوز به جایگاه شایسته نرسیده‌ایم، البته قدم‌های جدی برداشته شده است.

استاندار زنجان گفت: این استان دانشجویان و نخبگان خوبی در بخش‌های مختلف دارد و این مهم باعث شده استان در بحث انجام کارهای دانشگاهی و پژوهشی عملکرد خوبی را داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر لزوم ارتقای نشاط سیاسی و اجتماعی در بین دانشجویان، گفت: برای ایجاد حماسه ملی در انتخابات در حال آماده‌سازی هستیم و در این میان سهم دانشگاه بسیار اهمیت دارد.

وی به جایگاه دانشگاه زنجان اشاره کرد و گفت: جایگاه دانشگاه زنجان در ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه بسیار مهم است.

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
اخبار برگزیده
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک