سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

ابراز نگرانی معاون استاندار به دلیل افزایش تصادفات درون شهری در آذربایجان شرقی

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۰۹:۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۰۴۵۰۸۶
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نسبت به افزایش تصادفات درون شهری، ابراز نگرانی کرد و گفت: عوامل این موضوع نیز باید شناسایی شده و موضوعاتی همچون مدیریت شهرسازی و معماری، نوع تراکم جمعیت و افزایش سفرهای درون شهری را با نگرش علمی تر و دقیق تری مورد ارزیابی قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان، با اشاره به عوامل اصلی تصادفات و سوانح رانندگی، اظهار داشت: رفتارهای منجر به سوانح رانندگی باید به صورت تخصصی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و تصمیمات مناسب و عملیاتی در این زمینه اتخاذ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بار ترافیکی بیش از 125 هزار خودرو در اتوبان شهید کسایی تبریز، گفت: تردد این حجم از خودرو در این مسیر وحشت‌آفرین است و با توجه به تصادفات متعدد در این اتوبان، انتظار داریم با همکاری نهادهایی همچون شهرداری تبریز، یک بار برای همیشه، تصمیم مناسبی برای کاهش تصادفات این مسیر اتخاذ کنیم.

رحمتی همچنین با انتقاد از حضور خطرناک و بی احتیاط خودروهای میوه فروشی در حاشیه برخی محورهای مواصلاتی استان، گفت: توقف های بدون دلیل و کسب و کارهای کنار جاده ها، میزان ایمنی در این محورهای مواصلاتی را کاهش داده و باعث افزایش احتمال خطر در این مسیرها می شود.

وی در ادامه بر یکپارچه کردن ورودی به خیابان های اصلی تاکید کرد و گفت: این موضوع در محور تبریز- آذرشهر و تبریز-صوفیان بیش از پیش احساس می شود که با نصب گاردیل و نیوجرسی می توان میزان تصادفات جاده ای را به کمترین میزان ممکن کاهش داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این جلسه  با اشاره به اینکه ترددهای درون شهری و برون شهری در اتوبان شهید کسایی تبریز اشباع شده است اظهار داشت: در این اتوبان روزانه ۱۲۵ هزار تردد وجود دارد.

اروجعلی علیزاده افزود: آزادراه تبریز-سهند ۶ خطه و اتوبان شهید کسایی ۵ خطه است که باید افزایش بار ترافیکی کسایی در آینده بر اساس ظرفیت آن تعریف شود تا دچار چالش نشویم.

 در این جلسه در مورد محل خروجی شهرک صنعتی شهید مدنی به آزادراه تبریز-سهند، آخرین وضعیت تصادفات جاده‌ای و نحوه استفاده بهره‌برداران معادن از جاده‌ها و تامین سهم معادن در توسعه زیرساخت نقاط بهره‌برداری بررسی شد.

 

نظر شما