سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

استاندار آذربایجان شرقی: حضور در مدارس و دانشگاه‌ها الزامی است/ تلاش بیشتر برای افزایش ضریب واکسیناسیون کرونا

۱۴۰۱/۰۱/۲۱ - ۰۷:۵۱:۴۲
کد خبر: ۱۳۱۶۹۶۵
استاندار آذربایجان شرقی بر پایش وضعیت سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه‌ها و مدارس تاکید کرد و گفت: حضور در مدارس و دانشگاه‌ها الزامی است و فقط کسانی که دارای علایم بیماری هستند نباید در کلاس حاضر شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذبایجان شرقی، عابدین خرّم در جلسه استانی مقابله با کرونا، با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار داشت: مدیران و مسئولان مراکز آموزش عالی و مدارس باید نسبت به وضعیت تهویه مناسب کلاس‌ها، استفاده از ماسک و شرایط بهداشتی خوابگاه‌ها توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: جزو 10 کشوری هستیم که بالاترین میزان تعطیلی در مدارس و دانشگاه‌ها را در دوران کرونا داشته‌ایم و این امر خسارت‌های زیادی را به وضعیت آموزشی کشور وارد کرده است که باید تلاش کنیم بیش از این افت آموزشی نداشته باشیم.

خرّم گفت: گروه‌های سیار جهت تزریق واکسن در دانشگاه‌ها و مدارس استان و همچنین در بین گروه‌های در معرض خطر و اقشاری که دسترسی به مراکز واکسیناسیون ندارند حضور یابند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت افزایش تزریق واکسن به خصوص دوز سوم آن، ادامه داد: تزریق واکسن تاثیر بسیار بالایی در میزان کاهش مرگ و میر و ابتلا به بیماری دارد.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: طبق آمار، 51 درصد سفرهای نوروزی در کشور نسبت به سال گذشته و 20 درصد نیز نسبت به سال ماقبل شیوع کرونا افزایش داشته که تاثیر این سفرها در روند ابتلا به بیماری در روزهای آتی خود را نشان خواهد داد.

وی گفت: در سفرهای نوروزی امسال با هماهنگی و همکاری و تلاش همه دستگاه‌های خدمت‌رسان و مسئول استان میزان تصادفات در استان حدود 40 درصد و میزان فوتی‌ها 47 درصد کاهش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت ثبت‌نام اصناف در سامانه ایران من، گفت: بیش از 150 هزار صنف در استان فعال است که حدود 3 درصد از آنها در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

تراب محمدی افزود: ضروری است سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف نسبت به توجیه افراد برای ثبت‌نام در سامانه ایران من بیش از پیش تلاش کنند.

وی ادامه داد: صدور بلیط برای تمام کسانی که قصد سفر از طریق هوایی، ریلی و جاده‌ای دارند و همچنین کسانی که قصد حضور در کنسرت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری دارند باید بعد از استعلام از سامانه ایران من صورت گیرد.

محمدی همچنین با اشاره به کمبود سرویس مدارس و دانشگاه‌ها از شهرداری خواست در این خصوص مساعدت کرده و با مدارس و دانشگاه‌ها جهت ارایه سرویس همکاری کنند.

انتهای پیام

 

نظر شما