محمود مشحون درباره عملکرد تیم ملی در مسابقات جام جهانی اسپانیا و همچنین حمایت همه جانبه وزارت ورزش از تیم ملی بزرگسالان صحبت کرد.
مشحون درباره بازیهای جام جهانی اسپانیا به خبرنگار برنا گفت: تیم ملی ایران در این بازی ها نمایش خوبی داشت. آن چه در این مسابقات مشخص شد، تفاوت فاحش این رقابت ها با دوره گذشته که در ترکیه برگزار شد، بود. ما عملکرد خوبی در این مسابقات داشتیم.
رئیس فدراسیون بسکتبال درباره هدفگذاری تیم ملی بسکتبال در رقابت های جهانی گفت: هدف ما برای شرکت در این بازی ها این بود که از پیش بازنده نباشیم و همه تلاش خود را برای انجام بازی های پایاپای انجام دهیم که فکر می کنم این اتفاق افتاد. مقابل مصر، صربستان و فرانسه این گونه بود اما می توانستیم نمایش بهتری در مقابل برزیل داشته باشیم. به نظرم کارنامه قابل قبولی برای بسکتبال ایران رقم زدیم.
وی درباره نظر برخی کارشناسان و بازیکنان مبنی بر بازی های دوستانه کم نیز اشاره کرد: از دکتر گودرزی، سجادی و هاشمی بابت حمایت های بی دریغشان تشکر می کنم که به ما کمک کردند تا با تدارکات کامل در این رقابت ها حضور پیدا کنیم. برنامه تدارکات و بازی های دوستانه ما طبق روال و نظر آقای بچیروویچ انجام شد. در حقیقت سعی کردیم هر آنچه که ایشان درخواست داده بود را انجام بدهیم.
مشحون گفت: فکر می کنم که قبل از بازی های جهانی اسپانیا به اندازه کافی بازی دوستانه مفید و اردوی خارجی داشتیم اما نباید فراموش کرد. مشکلات ما با انجام 4 بازی دوستانه بیش تر حل نخواهد شد و نمی توانیم سطح فنی خود را به کشورهای مثل اسپانیا و برزیل برسانیم. اصلی ترین مشکل ما مشکل سخت افزاری است که باید به آن پرداخته شود.
رئیس فدراسیون بسکتبال خواستار توجه بیشتر وزارت ورزش و جوانان و دولت به بسکتبال شد: امیدواریم نگاه دولت محترم تدبیر و امید و شخص جناب دکتر گودرزی نسبت به ما همچنان ویژه بماند و امکانات مورد نظرمان را مانند گذشته برطرف کنند. ما هنوز سالن مناسب و کافی برای مسابقاتمان نداریم و مجبوریم تیمهای پایه خود را برای انجام اردوها و مسابقاتشان راهی شهرستان ها کنیم.
او در انتها وی درباره بازی های آسیایی اینچئون گفت: به امید خدا و دعای خیر مردم برای کسب مدال طلا گام به این مسابقات خواهیم گذاشت و امیدوارم ملی پوشان بسکتبال با غیرت مثال زدنی خودشان نام ایران را دوباره بر فراز قاره کهن قرار دهند.