تیم ملی بسکتبال بعد از حضور در رقابت های جهانی اسپانیا، حالا خود را آماده حضور در بازی های آسیایی اینچئون می کند.
مهران شاهین طبع درباره عملکرد نسبتا خوب تیم ملی در مسابقات جهانی اسپانیا و اینکه فقط مشکلات سخت افزاری مشکل بسکتبال ایران نیست صحبت کرد.
سرمربی فصل گذشته دانشگاه آزاد درباره بازی های تیم ملی و هم گروهی هایمان در این مسابقات به خبرنگار برنا گفت: بازیهای نسبتا خوبی به نمایش گذاشتیم و هر چه به انتها می رسیدیم، عملکرد بهتری مقابل حریفانمان انجام داشتیم. در گروه مرگ قرار داشتیم و 4 تیم صعود کننده از گروهمان راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند. همچنین مصدومیت سجاد مشایخی در عملکرد ما در مسابقات تاثیر زیادی داشت.
وی درباره اختلاف بسکتبال آسیا و اروپا گفت: طبیعتا بسکتبال اروپا پیش روتر و جلوتر از بسکتبال آسیاست و آنها به دلیل برنامه ریزی و سازماندهی نه تنها از آسیا بلکه از همه قاره ها جلوتر هستند و این نکته را در بازی های جهانی اسپانیا به وضوح مشخص شد.
برخیها اعتقاد دارند که کمبود امکانات و زیرساخت یکی از دلایل عقبماندگی بسکتبال ایران از دنیاست. شاهین طبع اما چنین نظری ندارد: قبول دارم که داشتن یک سالن مناسب کمک شایانی به بسکتبال می کند اما کاملا کوتاه مدت خواهد بود. ما باید برنامه ریزی بلند مدت و وسیع داشته باشیم، اگر فقط مشکل سالن بود، کشورهای شرق آسیایی الان در صدر تیمهای برتر دنیا بودند اما مشکل اصلی اینجا نیست و به نظرم باید تفکرات خودمان را به سوی جهانی شدن ببریم و از فکر آسیا بیرون بیاییم. باید در همه سطوح ثبات و برنامه ریزی کافی داشته باشیم تا به موفقیت های جهانی برسیم. فکر می کنم بسکتبال بعد از فوتبال جذاب ترین رشته جهان است و می طلبد که مسئولین نگاه ویژه تری به این رشته داشته باشند.
شاهین طبع در پایان درباره بازی های آسیایی اینچئون گفت: واقعیتش این است که در اینچئون به هیچ رتبه ای به غیر از قهرمانی فکر نمی کنیم. بسکتبال ایران به اندازه ای پیشرفت کرده که در آسیا مدعی اول قهرمانی باشد. بنابراین فقط برای طلا به اینچئون می رویم.