به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ سید سعید شاهرخی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی بالاترین سرمایه کشور است و در این میان نقش جوانان بسیار برجسته است ، اظهار کرد: تمام تلاش و منابع دستگاههای استان باید معطوف به حل مشکلات جوانان و فرصت دادن به جوانان برای نقش آفرینی در عرصههای مختلف سیاسی، اجتماعی فرهنگی و اقتصادی باشد.
وی با اشاره به اینکه اولویت اول ما در استان معیشت مردم است ، افزود : در این میان توجه به جوانان و ایجاد اشتغال آنان است اولویت انکار ناپذیر است.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه ما فرقی بین یک میلیون و ۸۰۰ هزار جمعیت استان قابل نیستیم، گفت: هر مدیری که خلاف این عمل کند نه تنها مستوجب برخورد است بلکه از تیم مدیریتی ما هم خارج میشود.
شاهرخی با تأکید بر ایجاد اشتغال جوانان با رعایت عدالت و انصاف گفت: هفته آینده یک جلسه فوقالعاده در خصوص اشتغال جوانان خواهیم داشت که دستگاهها طرح و برنامههای خود را ارائه کنند.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه یازده هزار نفر در صف تسهیلات ازدواج قرار دارند گفت: امسال ۱۵ هزار و ۵۲۶ فقره پرداخت شده است، اما من راضی نیستم.
شاهرخی با تأکید بر اینکه صاحبان صنایع نباید تنها به منافع خود بیندیشند بیان کرد: بنا نیست سهم جوانان استان از کارخانه پتروشیمی تنها آلودگی باشد بنابراین هیچگونه کوتاهی از سوی مسئولان ذیربط در این خصوص پذیرفتنی نیست.
وی ادامه داد: پتروشیمی باید پساب تصفیه خانه را وارد چرخه مصرف خود نموده و از هدررفت منابع زیرزمینی پرهیز کند.
شاهرخی اضافه کرد: کارخانه پتروشیمی استان علاوه بر ضرورت رعایت ملزومات زیست محیطی باید در همکاری با بانکها حسابهای خود را در حد پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان به لرستان منتقل کند.
وی با تأکید بر الزام واحدهای فعال تولیدی و اقتصادی برای انجام وظایف و مسئولیتهای اجتماعی اظهار داشت: اگر میخواهیم استان متفاوت عمل کند باید منابع این کارخانهها و مالیات بر ارزش افزوده آنها به استان منتقل شود.
انتهای پیام