سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان خراسان جنوبی ۶۲ درصد افزایش یافت

۱۴۰۴/۱۰/۳۰ - ۱۷:۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۳۰۳۰۳۸
برنا- گروه استانها: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سرانه فضای ورزشی دانش آموزی استان از ۲۹ سانتیمتر در سال ۱۴۰۰ به ۴۷ سانتیمتر رسیده و در چهار سال اخیر حدود ۶۲ درصد افزایش یافته است.

مهدی مرتضوی روز سه‌شنبه گفت: با وجود افزایش قابل توجه سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان استان در سال‌های اخیر، طبق سند چشم‌انداز پنج‌ساله، سرانه استاندارد به‌ازای هر دانش‌آموز یک مترمربع پیش بینی شده است، اما میانگین خراسان‌ جنوبی هنوز فاصله قابل‌توجهی با این رقم دارد.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال چهار طرح ورزشی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال در مدارس استان به بهره‌برداری رسید که منجر به افزایش سه هزار متر مربعی فضای ورزشی اموز و پرورش استان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: احداث ۲۵ زمین چمن مصنوعی به منظور توسعه فضای ورزشی در مدارس استان در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد ۱۰ زمین چمن مصنوعی در قالب طرح شهید سلیمانی بهره‌برداری شده و سایر پروژه‌ها تا پایان سال تکمیل می‌شود.

مرتضوی اظهار کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری ۲۵ پروژه چمن مصنوعی، ۱۳ کفپوش فضای باز، یک کلاس درس تربیت بدنی، تعمیر و بهسازی ۲ سالن ورزشی و کمک به ساخت یک سالن ورزشی اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال به استان اختصاص یافته است.

وی همچنین از توزیع سه مرحله انواع تجهیزات ورزشی در مدارس استان خبرداد و گفت: این تجهیزات عمدتا شامل فوتبال دستی، انواع توپ، تور والیبال و فوتسال، حلقه هولاهوپ، میز و راکت تنیس روی میز، شطرنج، طناب آموزشی، حلقه بسکتبال و پایه های متحرک والیبال بوده و مرحله چهارم توزیع وسایل ورزشی در بهمن ماه انجام می‌شود.

مرتضوی همچنین گفت: طرح‌های سلامت دانش آموزان در ۱۳ شاخص با مشارکت دستگاه‌های اجرایی شامل هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری استان اجرا می‌شود.

وی در خصوص اجرای طرح غربالگری دانش‌آموزان نیز اظهار داشت: امسال غربالگری دانش‌آموزان پایه اول، چهارم، هفتم و دهم استان انجام شده است و مدیران مدارس موظف به ارجاع دانش‌آموزان به مراکز بهداشت و ثبت وضعیت سلامت آنان در سامانه سیب هستند که تاکنون ۶۳ درصد معاینات پزشکی و ۷۹.۶ درصد دانش آموزان معاینات غیرپزشکی در سامانه سیب ثبت شده است.

مرتضوی افزود: طرح ارتقا سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان پایه سوم دوره اول ابتدایی نیز در یکهزار و ۹۷ مدرسه انجام شده است.

نظر شما