به گزارش برنا از مرکزی، در این مراسم که روز جمعه ۱۷ بهمنماه ۱۴۰۴ در اراک برگزار شد، مهدی زندیهوکیلی با اعلام فرمان آغاز بهرهبرداری، پروژههای حوزه توزیع برق استان و شهر اراک را بهصورت رسمی وارد مدار خدمترسانی کرد.
از جمله مهمترین طرحهای به بهرهبرداریرسیده، میتوان به بهینهسازی و اصلاح شبکه توزیع برق روستایی در قالب «طرح بهارستان» در ۲۷ روستا با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان اشاره کرد.
همچنین در این طرحها، ۸ هزار چراغ پرمصرف معابر با اعتباری حدود ۴۳ میلیارد تومان اصلاح و بهینهسازی شده است.
احداث و توسعه شبکه برای تأمین برق مشترکین جدید با ۱۲۳ میلیارد تومان، اصلاح و بهینهسازی شبکه با ۴۹ میلیارد تومان و نیز هوشمندسازی و کنترلپذیری ۲۱۴ هزار لوازم اندازهگیری با ۴۰ میلیارد تومان از دیگر پروژههای افتتاحشده در این مراسم بودند.
این اقدامات در راستای افزایش کیفیت و پایداری خدمات برق در استان مرکزی و با شعار «عدالت برای همه، آینده برای ایران» انجام شده است.