سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

هشدار مدیریت بحران هرمزگان درباره فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری جوی و دریایی

۱۴۰۴/۱۱/۱۹ - ۱۱:۰۱:۱۹
کد خبر: ۲۳۰۹۱۹۲
برنا-گروه استانها:مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از نفوذ سامانه بارشی به استان خبر داد و نسبت به وقوع بارش‌های رگباری، رعدوبرق، تگرگ و مواج شدن دریا طی روزهای آینده هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی و دریایی استان در روز شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۴ اظهار کرد: امروز با نفوذ سامانه بارشی، ناپایداری‌های جوی و دریایی در استان پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: از امروز افزایش ابر از سمت غرب استان آغاز شده و در ساعات بعدازظهر، فعالیت سامانه بارشی از مناطق غربی و شمالی هرمزگان شروع خواهد شد. این سامانه طی روز یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه در سطح استان گسترش می‌یابد و در بیشتر مناطق، به‌ویژه نواحی شرقی، موجب رگبار باران، رعدوبرق، گاه تگرگ و تندبادهای لحظه‌ای خواهد شد. به گفته حسن‌زاده، این سامانه صبح روز دوشنبه از شرق استان خارج می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با تأکید بر رعایت نکات ایمنی تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و همچنین صعود به ارتفاعات خودداری کرده و کشاورزان نیز تمهیدات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی را در نظر بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت دریا گفت: در ساعات صبح امروز شرایط دریایی آرام است اما از بعدازظهر با وزش باد، دریا کمی مواج خواهد شد. همچنین در روزهای یکشنبه و دوشنبه با افزایش بادهای جنوب‌غربی تا شمال‌غربی، وضعیت دریا نسبتاً مواج پیش‌بینی می‌شود.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: لازم است در این مدت تمهیدات ایمنی در بنادر و اسکله‌های استان اندیشیده شود و تردد شناورها با احتیاط انجام گیرد.

وی در پایان به تغییرات دمایی اشاره کرد و گفت: از نظر دمایی، برای روز یکشنبه کاهش دمای بیشینه، افزایش رطوبت نسبی و افزایش دمای کمینه مورد انتظار است. 

 

 

نظر شما