سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

یعقوب اندایش: خط تولید جدید شرکت ایران‌ یاسا در توسعه تولید ملی نقش کلیدی دارد

۱۴۰۴/۱۱/۲۱ - ۱۴:۳۳:۵۵
کد خبر: ۲۳۱۰۴۷۵
با حضور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه پروژه مهم مجموعه صنعتی ایران یاسا به بهره‌برداری رسید.

 

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، یعقوب اندایش روز سه شنبه در جریان بازدید و افتتاح خط تولید جدید شرکت ایران‌یاسیا با اشاره به نقش این پروژه در توسعه تولید ملی اظهار داشت: امروز سه پروژه مهم در این مجموعه صنعتی به بهره‌برداری رسید که یکی از آن‌ها در حوزه انرژی و دیگری در زمینه تولید تایرهای اتومات با فناوری نوین و کیفیت بالاتر است. این اقدامات در راستای تحقق سیاست «سرمایه‌گذاری برای تولید» انجام شده است.

وی افزود؛ حمایت از تولید ملی دارای اهمیت بسیاری در دنیای امروز است و نقش کلیدی در تقویت اقتصاد، استقلال ملی و بهبود کیفیت زندگی دارد

یعقوب اندایش گفت: هرچه چرخ‌های تولید با قدرت بیشتری حرکت کند، زمینه اشتغال پایدار و رشد اقتصادی کشور فراهم‌تر خواهد شد. وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با رویکرد افزایش بهره‌وری نیروی کار و تقویت سرمایه‌گذاری در بخش تولید، در مسیر ارتقای رفاه جامعه کارگری گام برمی‌دارد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش شرکت‌های تابعه این وزارتخانه گفت: این وزارتخانه دارای چندین صندوق و حدود ۷۰۰ شرکت زیرمجموعه است که هر یک به نوبه خود در حوزه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال فعالیت می‌کنند. بخش قابل توجهی از منابع پرداخت حقوق بازنشستگان نیز از محل سودآوری همین شرکت‌ها تأمین می‌شود.

اندایش  درباره فاصله میان هزینه‌های معیشت و دستمزد کارگران تصریح کرد: با وجود شرایط تورمی، سیاست دولت بر این است که حداقل دستمزد کارگران بیش از سایر سطوح مزدی افزایش یابد تا از اقشار کم‌درآمد حمایت بیشتری صورت گیرد. این موضوع در تعامل با مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در اقتصاد کشور باید تعادل مناسبی میان نیروی کار و سرمایه برقرار شود و سهم نیروی کار از تولید ناخالص داخلی افزایش یابد که این هدف از طریق افزایش بهره‌وری نیروی انسانی قابل تحقق است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره برنامه‌های حمایتی سال آینده گفت: افزایش حق مسکن کارگری در دست بررسی است و در لایحه بودجه سال آینده نیز پیگیری خواهد شد. تصمیم‌گیری در این حوزه با مشارکت نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت انجام می‌شود تا بخشی از فشار هزینه‌های معیشتی کارگران جبران شود.

انتهای پیام/

نظر شما