سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

هراتیان: در ۳ سال اخیر تست دوپینگ مثبت نداشتیم/ این موفقیت شانسی نیست

۱۴۰۴/۱۱/۲۶ - ۱۲:۳۲:۰۱
کد خبر: ۲۳۱۱۸۶۱
برنا - گروه ورزشی: رئیس ایفمارک درباره وضعیت فعلی این سازمان و موفقیت در عرصه جلوگیری از دوپینگ توضیحاتی ارائه داد.

زهره هراتیان، رئیس ایفمارک درباره روند معاینات تیم ملی عنوان کرد: معاینات تیم‌های ملی به‌صورت منظم و مطابق استانداردهای AFC انجام می‌شوند و در برخی حوزه‌ها، به ویژه قلب و عروق، فراتر از این استانداردها عمل می‌کنند. به خصوص در حوزه قلب و عروق بازیکنان. همچنین اگر تیمی درخواست انجام آزمایش‌های بیشتری برای برخی بازیکنان داشته باشد، با هماهنگی انجام می‌دهیم تا فاکتورهای اضافی مورد نیاز لحاظ شود.

وی افزود: با توجه به پیوستگی معاینات لیگ برتر و بازیکنان تیم‌های ملی که بیشتر از دل لیگ حرفه‌ای می‌آیند و با همکاری کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، تاکنون هیچ مورد ایست قلبی در لیگ حرفه‌ای و بین بازیکنان ملی رخ نداده است. نتیجه این تلاش مستمر، ثبت هیچ مورد ایست قلبی و عدم وجود تست دوپینگ مثبت در سه سال اخیر در لیگ حرفه‌ای و تیم ملی بوده است. این موفقیت صرفا شانس نیست بلکه نتیجه تلاش مستمر و بی‌ادعای تیم پزشکی است که با دقت کار خود را انجام می‌دهد و باعث شده ما در حوزه پزشکی پیشرو باشیم.

رئیس ایفمارک ادامه داد: در انجام معاینات پیش از فصل، همه بازیکنان چه زن و چه مرد تحت یک پروتکل استاندارد قرار می‌گیرند و تنها فاکتورهای اختصاصی بانوان با دقت بیشتری بررسی می‌شوند. هیچ تفاوتی در کیفیت و میزان ارزیابی‌های پزشکی بین بازیکنان زن و مرد قائل نیستند و تمامی مراحل برای همه بازیکنان یکسان است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، برنامه‌های ثبت آسیبی تحت نظر فیفا در لیگ حرفه‌ای اجرا می‌شوند، از فصل آینده امکان اجرای اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آسیب‌های حاد بازیکنان را فراهم می‌کنند و هدف آن محافظت بیشتر از بازیکنان لیگ حرفه‌ای و تیم ملی است.

هراتیان در پایان گفت: برای تیم ملی فوتبال بانوان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم بازیکنان بتوانند با تلاش و همت، پرچم کشور را به اهتزاز درآورند و افتخارآفرینی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما