سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

معاون عمرانی استاندار لرستان: شهرداری‌ها برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب اقدام کنند

۱۴۰۴/۱۲/۰۴ - ۱۱:۴۰:۰۵
کد خبر: ۲۳۱۴۸۵۹
برنا ـ گروه استانها: معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: شهرداری‌ها نسبت به فرایند جمع‌آوری، عقیم‌سازی و واکسیناسیون سگ‌های بدون صاحب، ورود جدی داشته باشند.

به گزارش  خبرگزاری برنا از لرستان؛  «مهدی مجیدی»  در جلسه کارگروه ساماندهی و جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب با اشاره به ارائه گزارش‌های ارائه شده در خصوص وضعیت فعلی ساماندهی سگ‌های بلاصاحب، اظهار کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده وضعیت مطلوب است اما با این حال، کاستی‌ها و نیاز به اقدامات بیشتر به ویژه در مناطق روستایی مشهود است.
وی با استناد به آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان، افزود: متأسفانه آمار گزش و آسیب‌های ناشی از حیوانات مضر و بلاصاحب در روستاها نسبت به شهرها بیشتر است که این موضوع ضرورت تمرکز ویژه بر این مناطق را دوچندان می‌کند.
مجیدی از ابلاغ مجدد دستورالعمل جامع ساماندهی سگ‌های بدون صاحب به تمامی شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: در حال حاضر، سه شهرستان خرم‌آباد، بروجرد و دورود دارای مراکز فعال جمع‌آوری هستند، اما سایر شهرستان‌ها فاقد چنین مراکزی هستند. 
وی افزود: بر این اساس مقرر شد ضمن ابلاغ مجدد دستورالعمل کارگروه‌های شهرستانی نیز به ریاست فرمانداری‌ها تشکیل و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.
معاون عمرانی استانداری لرستان یکی از مصوبات مهم این کارگروه را موضوع فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی عنوان کرد و افزود: تغذیه غیرمسئولانه حیوانات بلاصاحب توسط شهروندان، اگرچه از روی ترحم و دلسوزی است، اما موجب اختلال در چرخه طبیعی زندگی و افزایش بی‌رویه جمعیت این حیوانات می‌شود. مقرر شد از ظرفیت صدا و سیمای مرکز استان برای آموزش و آگاه‌سازی مردم در این زمینه استفاده شود.
مجیدی با تأکید بر لزوم ورود جدی شهرداری‌ها به فرآیند جمع‌آوری، عقیم‌سازی و واکسیناسیون این حیوانات، تصریح کرد: پس از جمع‌آوری، موضوع غربالگری، تفکیک جنسیتی، عقیم‌سازی و واکسیناسیون با همکاری مجموعه دامپزشکی و علوم پزشکی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی همچنین از بازدید و ممیزی مجدد مراکز نگهداری موجود توسط مرکز بهداشت خبر داد و گفت: در این بازدیدها، نواقص احتمالی شناسایی و شهرداری‌ها موظف به رفع آنها خواهند بود.
معاون عمرانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: مقرر شد ظرف مدت یک ماه آینده، جلسه مجددی برای بررسی گزارش‌های تکمیلی و اقدامات انجام شده توسط شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های مسئول برگزار شود.
مجیدی گفت: امیدواریم با پیگیری‌های مستمر، شاهد ایجاد مراکز استاندارد جمع‌آوری در تمامی شهرستان‌های استان باشیم.

 انتهای پیام 

نظر شما