به گزارش برنا، احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان در خصوص حواشی شکل گرفته حول تیم ملی فوتبال بانوان در گفتوگویی گفت: عدهای تصمیم داشتند که اعضای تیم ملی فوتبال بانوان ما را اغفال کنند و از همان روز اولی که بچهها به استرالیا رفتند تلاش کردند که آنها سلام نظامی ندهند اما بانوان ما هوشمندی کردند و غیرتمندانه با این مسائل برخورد کردند.
وی ادامه داد: دولت آمریکا و شخص رئیس جمهور این کشور به دولت استرالیا فشار آورده بودند و نفراتی را نیز در آنجا سازماندهی کرده بودند تا شرایطی را به وجود بیاورند که اعضای تیم آنجا بمانند.
وزیر ورزش و جوانان در مورد بازگشت اعضای تیم ملی به کشور گفت: تیم خودش را به مالزی میرساند و با توجه به محدودیتهای پروازی به وجود آمده، باید از طریق کشور ثالث اقدام کنیم و بچهها بخشی از مسیر را به صورت زمینی طی خواهند کرد.
دنیامالی در مورد شرایط شکل گرفته علیه تیم ملی در استرالیا گفت: فضای سنگینی آنجا شکل گرفته بود و دولت استرالیا به دنبال ترساندن اعضای تیم ملی بود. در مورد تعدادی از بازیکنان که آنجا ماندند، باید بگویم با آنها ارتباط گرفتیم و به آنها اطمینان خاطر دادیم. همچنین معاون اول رئیس جمهور و دادستانی کشور اعلام کردند این افراد تحت حمایت ایران هستند.
وی ادامه داد: ما صدها مورد داشتیم که ورزشکاران به هر علتی فکر میکنند آنجا شرایط بهتری دارند اما بعدا پشیمان شدند و الان هم در بحثهای فنی و مدیریتی ورزش کشور مشغول هستند. در هر صورت ما تلاش میکنیم که ورزشکارانمان بهترین شرایط را داشته باشند و آن ۵ نفر هم نگران چیزی نباشند.
دنیامالی در مورد دخالت سیاسی صورت گرفته در این موضوع گفت: این رفتارها خلاف همه منشورهای بین المللی است. اگر هر کشور دیگری غیر از آمریکا میزبان جام جهانی بود و یک هزارم این اقدامات را انجام میداد، قطعا مجامع جهانی برخورد قاطعی میکردند.
وزیر ورزش تاکید کرد: در حال حاضر ما انتظار داریم فدراسیون جهانی فوتبال و کمیته بین المللی المپیک با این کشور متجاوز _که همه کشورها به متجاوز بودن آنها اذعان دارند_ برخورد قاطعی انجام دهند.
دنیامالی در خصوص حضور در جام جهانی گفت: با توجه به اینکه این حکومت فاسد رهبر ما را ترور کرده و ما به صورت کلی شرایط حضور در جام جهانی را نداریم. بچههای ما اصلا امنیت ندارند. امریکا طی ۹ ماه دو جنگ به کشور ما تحمیل کرد و مردم بیگناه ما را به شهادت رساند و ما هم امکان حضور در جام جهانی را نداریم.
انتهای پیام/