سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

امیری: اعتماد مردم و مؤدیان به دستگاه مالیاتی فارس سرمایه بزرگی است که باید آن را پاس داشت

۱۴۰۴/۱۲/۲۵ - ۲۱:۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۳۲۱۴۹۴
استاندار فارس گفت: اعتماد مردم و مؤدیان به دستگاه مالیاتی فارس سرمایه بزرگی است که باید آن را پاس داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حسینعلی امیری با حضور در اداره کل مالیاتی ضمن دیدار با کلیه کارکنان حاضر در این اداره کل و قدردانی از خدمات ایشان، به نقش قابل توجه اداره کل امور مالیاتی در حوزه اقتصادی استان اشاره و تأکید کرد: بخش قابل توجهی از درآمدهای استان از طریق وصول مالیات شامل مالیات مستقیم و ارزش افزوده تأمین می‌شود که هرکدام فرآیند مستقل خود را از منظر قانونی دارند.

وی با از قدردانی از عملکرد سازمان مالیاتی استان در ایجاد رضایتمندی عمومی در شرایط کنونی و با بیان اینکه مدیریت همراه با مردم‌داری یکی از هنرهای قابل تحسین است، اظهار داشت: مدیرانی که بتوانند هم به وظیفه قانونی خود در اخذ مالیات عمل کنند و هم با مردم مدارا داشته باشد و مردم نیز از عملکردشان ابراز رضایت کنند، قابل تقدیر و تحسین هستند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به این‌که بخشی از مالیات‌ها در پروژه‌های نشانه‌دار هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان فارس نیز تعدادی از پروژه ها توسط سازمان برنامه و بودجه تعیین شده و بخشی از مودیان، مالیات خود را در این حوزه پرداخت کرده‌اند که در توسعه استان موثر بوده و رغبت به پرداخت را نیز در میان مؤدیان افزایش داده است.

وی با بیان این‌که عملکرد اداره کل امور مالیاتی در بهبود فضای کسب و کار استان نیز موثر بوده است، افزود: هوشمندسازی فعالیت‌های سازمان امور مالیاتی کشور و عملکرد بر اساس داده‌های دیجیتال و بهره‌گیری از هوش مصنوعی گام‌های قابل توجهی‌ست که در زمینه مکانیزه کردن اقدامات این اداره کل برداشته شده است.

وی ادامه داد: با این انجام این اقدامات نیاز مؤدیان به مراجعه حضوری به حداقل رسیده که منجر به اعتمادسازی و شفافیت بیشتر نیز شده است.

امیری با یادآوری وصول ۱۰۱ درصدی مالیات در یازده ماهه سال ۱۴۰۴ تصریح کرد: یکی از مهمترین سرمایه‌های اداره کل امور مالیاتی اعتماد متقابل بین مؤدیان و این اداره کل است که باید این سرمایه ارزشمند را پاس داشت.

استاندار فارس با بیان اینکه در جهت برخورد‌های واقع‌بینانه و درک شرایط خاص مؤدیان مالیاتی هم در ایام جنگ دوازده روزه و هم در شرایط فعلی اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: از منظر تقسیط و معوق کردن مالیات، بخشودگی‌های مالیاتی و درک شرایطی که مؤدیان به ویژه شرکت‌ها و اشخاص حقوقی با آن مواجهند، کارهای قابل توجهی در این ایام صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به تعدیل سهم مالیاتی استان در بودجه ۱۴۰۵ گفت: کاهش و منطقی شدن سهم درآمد استان از وصول مالیات، با همکاری سازمان امور مالیاتی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به‌ویژه اعضای کمیسیون تلفیق محقق شد تا مضاعفی بر دوش اصناف و مؤدیان استان در سال آینده تحمیل نشود.

انتهای پیام 

نظر شما