سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

بهره‌برداری از ۱۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان

۱۴۰۴/۱۲/۲۶ - ۱۶:۰۱:۱۱
کد خبر: ۲۳۲۱۷۵۰
برنا - گروه اقتصادی؛ معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) از بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در سراسر کشور با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان خبر داد.

محسن طرزطلب در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در سراسر کشور با حضور برخط عباس علی آبادی، وزیر نیرو، افزود: این میزان شامل بهره‌برداری از ۳۲۴ مگاوات و آغاز عملیات اجرایی ۸۷۶ مگاوات نیروگاه خورشیدی در نقاط مختلف کشور است.

وی با اشاره به روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از ۴۵۰۰ مگاوات عبور کرده و امیدواریم طی روز‌های آینده این میزان از ۴۷۰۰ مگاوات نیز فراتر رود.

طرزطلب خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این ظرفیت تاکنون حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

رئیس ساتبا با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر باید تا پیک مصرف برق به ۷ هزار مگاوات و تا پایان پیک به ۱۱ هزار مگاوات افزایش یابد، ادامه داد: تحقق این هدف نیازمند بیش از ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید در این حوزه است.

طرزطلب همچنین با تأکید بر توسعه نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس گفت: سال آینده سال نیروگاه‌های انشعابی، خانگی، صنعتی و کشاورزی خواهد بود و امیدواریم بتوانیم مردم را بیش از گذشته در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی خانگی مشارکت دهیم.

وی در پایان از حمایت‌های وزارت نیرو، وزیر نیرو، رئیس‌جمهور و سایر نهاد‌های کشور در پیشبرد برنامه‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما