سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

وزیر بهداشت در کاشان: خیرین، بازوی توانمند حوزه بهداشت و درمان هستند

۱۴۰۵/۰۱/۱۲ - ۰۸:۴۹:۱۱
کد خبر: ۲۳۲۶۰۵۴
برنا- گروه استانها: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان، گفت: منطقه کاشان و آران و بیدگل از دیرباز مهد علم، ادب و ایثار بوده و چهره‌های بزرگی چون سهراب سپهری، ملاحسین فیض کاشانی و ... گواه این پیشینه غنی تاریخی هستند.

به گزارش خبرنگار برنا از کاشان، محمدرضا ظفرقندی در نشست با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: قدمت کار خیر در این منطقه سابقه طولانی دارد و مردم این منظقه در انجام فعالیت های خیرخواهانه همیشه پیشقدم هستند.

وی درادامه، با اشاره به چالش‌های اقتصادی حوزه سلامت تصریح کرد: یکی از استراتژی‌های اصلی ما در جلسات با مدیران سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد، تسویه بدهی‌های انباشته است. هدف‌گذاری ما این است که فاصله پرداخت بدهی‌ها به پرسنل و پرستاران را که اکنون در برخی بخش‌ها به بیش از ۱۰ ماه رسیده، کاهش دهیم.

ظفرقندی، با تمجید از نقش بی‌بدیل خیرین در توسعه زیرساخت‌های درمانی منطقه کاشان و آران و بیدگل، گفت: آنچه برای خدا و مردم ساخته شود، ماندگار خواهد بود. کارهای بزرگی که خیرین در این منطقه انجام داده‌اند، الگویی برای کل کشور است.

وی ادامه داد: حضور نخبگان و پزشکانی که حتی پس از سال‌ها اقامت در خارج از کشور، سرمایه و دانش خود را وقف خدمت به مردم این منطقه کرده‌اند، مایه افتخار است. ما در وزارت بهداشت خود را موظف می‌دانیم با تأمین تجهیزات و نیروی انسانی، از سرمایه‌گذاری خیرین صیانت کنیم.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به روحیه جهادی در بدنه سلامت اشاره کرد و یادآور شد: امروز شاهد هستیم که بیش از ۶ هزار نیروی داوطلب، بازنشسته و شاغل در بخش خصوصی برای کمک به نظام سلامت اعلام آمادگی کرده‌اند. این روحیه فداکاری که یادآور دوران دفاع مقدس است، بزرگترین سرمایه ما در عبور از بحران‌هاست.

وی با اشاره به خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که پرچم تیم ملی سلامت را همواره افراشته نگه داریم تا مردم در مواجهه با بیماری، جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند.

ظفرقندی، با ابراز رضایت از ارتقای سطح علمی دانشگاه، اظهار داشت: این دانشگاه که با زحمات گذشتگان و اساتید بزرگی بنا شده، اکنون در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی جزو مراکز پیشرو کشور است و باید با مدیریت و نظارت مستمر، این روند رو به رشد تقویت شود.

انتهای پیام 

نظر شما