به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، جلال علمدار با اشاره به بهرهبرداری از طرحهای بزرگ آبرسانی در ۲۹ روستای استان یزد در سال ۱۴۰۴ گفت: با اجرای این پروژهها، مشکل کمآبی و تنش آبی به ویژه در فصول گرم و زمان پیک مصرف برای پنج هزار و ۴۹ خانوار روستایی با جمعیتی بالغ بر۱۴ هزار و ۶۱۱ نفر در روستاهای شهرستانهای خاتم، بهاباد، اشکذر و تفت برطرف شد.
وی، در تشریح جزئیات این اقدام بزرگ اظهار داشت: این طرحها در قالب ۹ مجتمع آبرسانی با هدف تأمین آب شرب پایدار، مجتمعسازی و افزایش ظرفیت تأمین آب روستاهای استان یزد اجرایی شده است.
مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد، افزود: برای تحقق این مهم، اقدامات گستردهای شامل حفر و تجهیز چاه، احداث خطوط انتقال آب، ساخت مخازن ذخیره و احداث ایستگاههای پمپاژ در روستاهای هدف صورت گرفته است.
علمدار خاطرنشان کرد: ارزش سرمایهگذاری ها، برای این پروژهها بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات ملی-استانی و اعتبارات محرومیتزدایی تأمین و هزینه شده است.
مدیرعامل آبفای استان یزد با اشاره به شرایط اقلیمی استان یزد و خشکسالیهای پیدرپی، بر لزوم همکاری عمومی تأکید کرد و گفت: با توجه به کمبود بارشها و بحران کمآبی، تکمیل این پروژهها به معنای پایان ماجرا نیست؛ بلکه حفظ این سرمایه ملی و عبور از بحران خشکسالی تنها در گرو مدیریت مصرف و صرفهجویی جدی تمام شهروندان و روستاییان در مصرف آب شرب است.