به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ فرماندار بهارستان در بازدید از یک مرکز توانبخشی شبانهروزی معلولان ذهنی، نحوه برخورد با معلولان را معیار بلوغ فرهنگی و سرمایه اجتماعی یک جامعه عنوان و بر ضرورت مساعدت دستگاههای اجرایی و خیرین جهت رفع کاستیهای این مراکز تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ عبدالحمید شرفی به همراه شهرام فارغی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و رئیس اداره بهزیستی، از مرکز توانبخشی شبانهروزی معلولان ذهنی در این شهرستان بازدید کرد.
شرفی در این بازدید ضمن گفتوگو بامددجویان و بررسی روند درمان و آموزش آنان، اظهار داشت: مراکز شبانهروزی معلولان ذهنی، بار سنگین مراقبت را از دوش خانوادهها برمیدارند و هرگونه کمبود امکانات در این مراکز، مستقیماً به معنای تحمیل رنج مضاعف بر این قشر و خانوادههایشان است.
فرماندار بهارستان با تأکید بر لزوم توجه ویژه به توانبخشی حرفهای معلولان ذهنی، افزود: باید بستری فراهم کنیم تا این عزیزان بتوانند متناسب با توانمندیهای خود، مهارتهای اولیه زندگی و کارآموزی را بیاموزند. در زمینه توانبخشی، صرف خدمات پزشکی کافی نیست، بلکه باید بازتوانی اجتماعی و شغلی هدف اصلی تلقی گردد.
وی ضمن درخواست از بهزیستی و دستگاههای حمایتی خواست جهت تخصیص بودجه و تجهیز مراکز و ارتقای کیفیت خدمات، گفت: دولت تنها متولی نیست خیرین و سازمانهای مردمنهاد نیز میتوانند نقش مؤثری در ارتقای سطح زندگی این مددجویان ایفا کنند.
انتهای پیام/