سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

مریدی: فعالان گردشگری برای میزبانی از مهمانان اردیبهشت آماده باشند

۱۴۰۵/۰۱/۱۹ - ۱۸:۰۵:۴۴
کد خبر: ۲۳۲۸۲۹۵
برنا-گروه استانها: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با بیان اینکه بهترین پاسخ به تهدیدها، نمایش پویایی و حیات فرهنگی در پهنه ایران زمین است، گفت: متولیان گردشگری برای برای میزبانی از میهمانان «اردیبهشت شیراز» آماده باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، بهزاد مریدی چهارشنبه در نشست با مسئولان انجمن ها، تشکل‌ها و اصناف گردشگری بخش خصوصی، با تاکید بر اهمیت تداوم فعالیت‌های گردشگری، اظهار کرد: بخش خصوصی بازوی اصلی عبور از چالش‌های امنیتی است.

او افزود: اکنون، همه تاسیسات گردشگری فارس با حداکثر ظرفیت آماده خدمات‌رسانی هستند.

مریدی با اشاره به شکوه تاریخی شیراز و بهشت اردیبهشتی این شهر، گفت: اصناف حوزه گردشگری با ارائه خدمات باکیفیت، تصویری روشن و باثبات از «حقانیت و آرامش ایران» را به جهانیان مخابره کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اظهار کرد: ما همان مردمان صبور و میهمان‌نوازی هستیم که در عین صلح‌طلبی، با تکیه بر میراث کهن خود، اجازه نخواهیم داد کوچکترین تردیدی در امنیت و شکوه مرزهای فرهنگی‌مان ایجاد شود.

مریدی اعلام کرد: هیچ خللی در برنامه‌های مصوب سال ۱۴۰۵، به‌ویژه بزرگداشت روز ملی سعدی، ایجاد نخواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: تسهیلات مالیاتی و اعتبارات ویژه برای جبران خسارت‌های احتمالی ناشی از لغو موقت برخی تورها را به طور مستقیم پیگیری خواهد شد تا پایداری شغلی در زنجیره ارزش گردشگری استان حفظ شود.

او با قدردانی از پایداری «غیرتمندانه» فعالان اصناف گردشگری فارس، افزود: به منظور حل مشکلات هتل‌ها، آژانس‌ها و آموزشگاه‌های صنایع‌دستی، با مدیر عاملان بانک‌ها و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت‌وگوشده تا پای کار رفع چالش‌های ایجاد شده برای فعالان این عرصه باشند.

مریدی ادامه داد: برای رفع مشکل راهنمایان و تشکل‌های نوپای حوزه گردشگری، فضایی در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تجهیز و در اختیار آنها قرار می گیرد تا مجموعه‌هایی که به دلیل بحران، توان تامین دفتر کار را ندارند، به صورت اشتراکی از این فضا برای جلسات و مدیریت امور خود استفاده کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از فعالان گردشگری و صنایع دستی که وام بانکی دارند و با فشار بازپرداخت این تسهیلات مواجه شده‌اند، خواست تا در اولین فرصت، فهرست دقیق بدهی‌های خود را به معاونت گردشگری ایم اداره کل اعلام کنند.

مریدی اظهار کرد: به دنبال دریافت تنفس ۶ ماهه تا یک‌ساله برای همه اقساط بانکی بخش گردشگری هستیم.

او با تاکید بر اینکه در این شرایط نباید با بروکراسی زمان را تلف کرد، گفت: برای حل مشکلات واحدهای صنفی حوزه گردشگری، به صورت پرونده به پرونده وارد عمل می‌شویم و اگر بانکی در این زمینه همکاری نکرد، شخصا به همراه مدیر آن بانک و نهاد نظارتی، موضوع را در محل حل و فصل خواهیم کرد.

او اضافه کرد: همچنین برای راهنمایان تور و انجمن‌های صنفی، پیشنهاد دادیم که “انجمن” به عنوان یک شخصیت حقوقی وام جذب کرده و میان اعضا توزیع کند تا مشکل وثیقه راهنمایان حل شود.

انتهای پیام

نظر شما