سید شهابالدین طباطبایی در گفتوگو با برنا با بیان اینکه رویکرد زیادهخواهی برای آمریکاییها به عادت تبدیل شده است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران باید همانگونه که در ۳۹ روز جنگ نشان داد، به طرف مقابل یادآوری کند که دوران زورگویی یکطرفه و مطالبات بیحد و حصر به پایان رسیده است.
وی ادامه داد: ایران بهتنهایی نشان داده که در عین صلحطلبی، توانایی اداره جنگ را نیز دارد.
دبیرکل حزب ندای ایرانیان با اشاره به ابعاد بینالمللی این تحولات تصریح کرد: جهان بهخوبی دریافت که آمریکا تحت تأثیر کشوری قرار گرفته که خود دارای تسلیحات هستهای است، اما به بهانه احتمال دستیابی کشوری دیگر به این سلاحها، دست به اقدام نظامی زده است. این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کردهاند که کشور به دنبال دستیابی به سلاح هستهای نیست.
عضو حقیقی شورای اطلاعرسانی دولت ادامه داد: افکار عمومی جهان امروز به این جمعبندی رسیده که دوران «بزن و دررو» و تصور فروپاشی سریع یک کشور به پایان رسیده است؛ بهویژه وقتی سخن از ایران و مردمی در میان است که با افتخار در صحنه حضور داشته و حتی لحظهای مدافعان و مذاکرهکنندگان خود را تنها نگذاشتهاند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت تداوم مسیر دیپلماسی یادآور شد: همانگونه که در میدان جنگ، انسجام ملی حفظ شد و وفاق در بالاترین سطح شکل گرفت، در عرصه مذاکره نیز با بستن مسیر زیادهخواهی طرف مقابل، میتوان به نتیجه مطلوب دست یافت.
دبیرکل حزب ندای ایرانیان با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت داخلی خاطرنشان کرد: جشن پیروزی، جشنی است که باید همه مردم ایران در آن مشارکت داشته باشند؛ البته وجود دیدگاههای مختلف را باید در چارچوب تکثر صداها تحلیل کرد، حتی اگر مورد پسند همه نباشد. آنچه اهمیت دارد، وحدت در سطح تصمیمگیری کلان کشور است.
به گفته طباطبایی، میان ارکان عالی نظام از جمله مقام معظم رهبری، رؤسای سه قوه و شورای عالی امنیت ملی، هیچگونه اختلافنظری در تصمیمات و اقدامات وجود ندارد.
عضو شورای اطلاعرسانی دولت در پایان تأکید کرد: به برکت خون شهدا، وفاق ملی در بالاترین سطح خود قرار دارد و کشور با تکیه بر همین انسجام، میتواند این مقطع را نیز با موفقیت پشت سر بگذارد.
انتهای پیام/