به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ سید محمدرضا هاشمی در نخستین جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه سرمایه اصلی نظام مردم و حضور هوشمندانه آنان در حوادث اخیر است، تأکید کرد: مبنای ارزیابی مدیران استان بر سه اصل تکریم مردم، گرهگشایی از کار آنان، جذب اعتبارات ملی و ارتباط با رسانه ها خواهد بود.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و امنیت، گفت: اگر امروز کشور با وجود همه تهدیدات و توطئهها در مسیر پیشرفت حرکت میکند، به برکت ایستادگی مردم است و مسئولان باید در برابر این مردم با نهایت تواضع و خدمتگزاری عمل کنند.
استاندار با قدردانی از همکاری مردم در مدیریت بازار طی روزهای اخیر افزود: رفتار مسئولانه شهروندان بهویژه بانوان، نقش مهمی در جلوگیری از التهاب بازار داشت و نشان داد مردم استان آگاهانه در مسیر آرامش جامعه گام برمیدارند.
هاشمی با اشاره به نقش نیروهای مسلح، نهادهای امنیتی و دستگاههای امدادی در حفظ امنیت و مدیریت استان در روزهای گذشته اظهار داشت: این روزها همه دستگاهها با نهایت توان پای کار بودند و امنیت پایدار استان حاصل تلاش شبانهروزی همه حوزه هاست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، پیگیری مصوبات سفر ریاستجمهوری به خراسان جنوبی را اولویت جدی دستگاهها برشمرد و گفت: هیچ مدیری حق ندارد اجرای مصوبات را به تأخیر بیندازد. گزارش پیشرفت پروژهها باید منظم دقیق و مستند ارائه شود و برای جذب اعتبارات ملی از همه ظرفیتها استفاده گردد.
به گفته وی؛ ارتباط مؤثر با رسانهها ضروری است و هیچ محدودیتی برای حضور اصحاب رسانه در جلسات غیرمحرمانه وجود ندارد، اطلاعرسانی شفاف و ارتباط سازنده با رسانهها اعتماد مردم را تقویت میکند.
استاندار بر تعامل فعال با نمایندگان استان نیز تأکید کرد و خطاب به مدیران گفت: از ظرفیت نمایندگان برای رفع مشکلات استان استفاده کنید و گزارش اقدامات را به شکل دقیق ارائه دهید تا امکان پیگیری ملی فراهم شود.
هاشمی با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی در سال جاری، بر اصل بیطرفی، سلامت، امنیت و افزایش مشارکت مردمی تأکید کرد و از همه دستگاهها خواست همکاری کامل با ستاد انتخابات استان داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به ادامه صادرات از مرز ماهیرود و همکاری افغانستان در روزهای اخیر گفت: احترام به تجار و تسهیل روند صادرات باید همواره مورد توجه باشد.
استاندار توجه به معیشت مردم، تسهیل امور اداری، کاهش بروکراسی، تکریم اربابرجوع و حضور میدانی مدیران در بین مردم را از الزامات مدیریت استان دانست و تأکید کرد: قانون باید به نفع مردم تفسیر شود و ادارات مکلفند تا حد امکان در مسیر حل مشکلات مردم قدم بردارند.
هاشمی در پایان ضمن قدردانی از مجموعههای امدادی، روحانیت، نیروهای مسلح، شهرداریها، نهادهای خدماترسان و دستگاههای اجرایی، گفت: آمادگی، انسجام و تلاش مضاعف دستگاهها در این ایام نشان داد که استان ظرفیتهای ارزشمند و مدیران توانمندی دارد و باید با همین روحیه مسیر خدمترسانی ادامه یابد.