آمادهباش کامل نیروهای امدادی در پردیس و بومهن در پی زلزله امروز به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران زمینلرزهای به بزرگی ۴.۱ ریشتر عصر امروز بومهن را لرزاند؛ تکانهایی که در شرق تهران نیز احساس شد، اما خوشبختانه هیچ خسارت جانی یا مالی نداشته است.
رضا طاهرخانی فرماندار پردیس در همین رابطه گفت: خوشبختانه تاکنون هیچگونه خسارت یا حادثهای گزارش نشده و وضعیت منطقه تحت کنترل است.
وی با اشاره به اینکه این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده و در برخی مناطق دماوند، شرق تهران و بخشهایی از پایتخت نیز احساس شده، افزود: تیمهای ارزیاب هلالاحمر، مدیریت بحران شهرداریها و دهیاریها بلافاصله به محل اعزام شدهاند و در حال بررسی نقاط احتمالی آسیب هستند.
فرماندارپردیس از شهروندان خواست ضمن حفظ آرامش، به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و خاطرنشان کرد: نیروهای ستاد بحران شهرستان پردیس در تمامی مناطق شهری و روستایی در حال گشتزنی بوده و در آمادهباش کامل برای ارائه خدمات امدادی هستند.
عبدالله میرزایی، شهردار بومهن و رئیس ستاد مدیریت بحران شهر، بلافاصله پس از وقوع این رویداد طبیعی در محلهای مختلف حضور یافت و از نزدیک بر روند ارزیابیها و اقدامات میدانی نظارت کرد. میرزایی با اشاره به اعزام سریع واحدهای خدماتی و امدادی حوزه معاونت خدمات شهری به نقاط مختلف شهر گفت: بلافاصله پس از وقوع زمینلرزه، کلیه واحدهای امدادی و خدماتی شهرداری در آمادهباش کامل قرار گرفتند و تیمها بهصورت میدانی در سطح شهر مستقر شدند تا کوچکترین مورد احتمالی را رصد و مدیریت کنند.
وی با قدردانی از سرعت عمل نیروهای امدادی و خدماتی شهرداری تأکید کرد: الحمدلله تاکنون هیچگونه خسارت جانی یا مالی گزارش نشده و وضعیت شهر در کنترل کامل است.
ستاد مدیریت بحران همچنان در آمادهباش کامل قرار دارد و تمامی ظرفیتها برای حفظ آرامش و امنیت شهروندان فعال هستند. شهردار بومهن خاطرنشان کرد که ارزیابیهای تکمیلی در نقاط مختلف شهر ادامه دارد و به شهروندان اطمینان داد که تیمهای تخصصی شهرداری در کنار مردم و آماده ارائه هرگونه خدمت ضروری هستند.
خبرنگار نسا نژادزارع