به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجانغربی ؛ هادی بصاری افزود: به این منظور و در راستای صیانت از حریم شهری و بهسازی مبادی ورودی، عملیات گسترده جمعآوری نخالههای ساختمانی و پسماندهای عمرانی در محورهای مختلف از جمله جاده سرو درحال اجراست.
وی اضافه کرد: این طرح عملیاتی که با هدف حذف کانونهای آلودگی و ارتقای انضباط بصری در ورودیهای شهر ارومیه کلید خورده است، با بهرهگیری از توان لُجستیکی و ماشینآلات سنگین سازمان به صورت مستمر در حال انجام است.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان، پیمانکاران و فعالان حوزه ساختوساز برای جلوگیری از ایجاد سد معبر و مخاطرات زیستمحیطی، از تخلیه هرگونه نخاله در حاشیه جادهها و معابر عمومی باید خودداری کنند، ادامه داد: پسماندهای ساختمانی باید تنها به ایستگاهها و مراکز مجاز تخلیه نخاله تحت نظارت این سازمان انتقال داده شوند.
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه تخلیه غیرمجاز پسماندهای عمرانی در مبادی ورودی شهر را طبق قانون تخلف دانسته و اظهار کرد: این سازمان با هدف صیانت از حقوق شهروندی و حفظ پاکیزگی محیط شهری، پیگیریهای قانونی لازم را در این زمینه اعمال خواهد کرد.
بصاری گفت: در حال حاضر، ایستگاههای مجاز شامل مسیر جاده اشنویه درروستای قرهآغاج – کوی صنعت – آجرپزی شقاقی، کیلومتر ۶ جاده سرو در گودال کورهخانه خوبهی و کیلومتر ۱۸ جاده سرو سایت دفن نازلو تعیین شده است.
وی با اشاره به اینکه ماموران گشت سازمان مدیریت پسماند در صورت مشاهده تخلف، ابتدا تذکر و اخطاریه صادر کرده و در صورت بیتوجهی، اخطاریه دوم را صادر و در نهایت اقدام به جمعآوری مصالح ساختمانی خواهند کرد، افزود: متخلف برای بازپسگیری مصالح، ملزم به پرداخت هزینه حمل و جریمه مصوب شورای اسلامی شهر ارومیه خواهد بود.
وی اضافه کرد: حفظ پاکیزگی و زیبایی شهر، نیازمند مشارکت همگانی بوده و با رعایت مقررات و همکاری شهروندان، میتوان شهری پاک، ایمن و عاری از نخاله داشت.