به گزارش خبرگزاری برنا از مرکزی، محمود نصرالهی، مدیرکل استاندارد استان مرکزی با اشاره به نقش کلیدی این مجموعه در ارتقای کیفیت، ایمنی و سلامت کالاها و خدمات، اظهار داشت: افزایش درآمدهای موظفی ادارهکل استاندارد، حاصل استراتژیهای جدید در گسترش فعالیتهای نظارتی، توسعه خدمات آزمایشگاهی، بهروزرسانی فرآیندهای صدور گواهی استاندارد و تعامل سازنده با واحدهای تولیدی است. خوشبختانه در سال ۱۴۰۴ شاهد رشد پایدار و برنامهمحور در این حوزه بودهایم.
نصرالهی خاطرنشان کرد: این افزایش درآمد تنها جنبه مالی ندارد؛ بلکه نشاندهنده اعتماد بیشتر تولیدکنندگان به خدمات استاندارد و همچنین ارتقای سطح کنترل کیفیت در استان است. اقدامات انجامشده در زمینه بهروزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی، افزایش نرخ نمونهبرداریها و تقویت نظارت بر کالاهای مشمول استاندارد اجباری، نقش اساسی در این موفقیت داشته است.
مدیرکل استاندارد استان مرکزی با تأکید بر اهمیت تجارت خارجی، به نقش پررنگ این اداره در تسهیل فرآیندهای تجاری اشاره کرد و افزود: در راستای حمایت از اقتصاد ملی، خدمات استاندارد در حوزه واردات و صادرات گسترش یافته است. ما با تمرکز بر کنترل دقیق کیفیت کالاهای وارداتی، از ورود کالاهای بیکیفیت به بازار داخلی جلوگیری کرده و امنیت مصرفکننده را تضمین میکنیم.
وی ادامه داد: همزمان، در بخش صادرات نیز با ارائه خدمات تأییدیه استاندارد و صدور گواهیهای مطابقت، تلاش میکنیم موانع فنی را برای تولیدکنندگان داخلی کاهش داده و مسیر ورود کالاهای باکیفیت ایرانی به بازارهای جهانی را هموار کنیم. این خدمات باعث شده است کالاهای تولیدشده در استان مرکزی، با اطمینان بیشتری در بازارهای بینالمللی رقابت کنند.
نصرالهی در پایان تأکید کرد: برنامههای توسعهای ادارهکل استاندارد در سال ۱۴۰۴ و سالهای آتی، با هدف افزایش شفافیت، بهبود سرعت ارائه خدمات، کاهش هزینههای جانبی تولیدکنندگان و حمایت همهجانبه از تولید باکیفیت داخلی با تمرکز بر استانداردهای جهانی ادامه خواهد یافت.