سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

معاون وزیر ارتباطات: پوشش اینترنت ۶ روستای دامغان با انرژی پاک تکمیل می‌شود

۱۴۰۵/۰۲/۰۶ - ۱۲:۲۶:۰۲
کد خبر: ۲۳۳۳۹۴۶
برنا-گروه استان‌ها: معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۶ روستای دامغان با نقص در پوشش مطلوب اینترنتی مواجه است که ارتقای زیرساخت‌های این مناطق با بهره‌گیری از نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دستور کار قرار گرفت تا عدالت ارتباطی به‌طور کامل محقق شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛  محمد حاتمی‌زاده  در نشست بررسی زیرساخت‌های ارتباطی شهرستان دامغان در فرمانداری و با حضور رضا عبدالله‌زاده معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت استاندار سمنان، با اشاره به جایگاه مطلوب استان در شاخص‌های ارتباطی، از برنامه‌ریزی برای پوشش کامل روستاهای باقی‌مانده دامغان و بهره‌گیری از انرژی‌های نو برای تضمین پایداری شبکه و توسعه اقتصاد دیجیتال در حوزه‌های کشاورزی و صنعتی خبر داد.

وی افزود: استان سمنان در حال حاضر در موقعیت بسیار مناسبی از شاخص‌های ارتباطی قرار دارد و این جایگاه، بستری ایده‌آل را فراهم کرده است تا بتوان حوزه‌های مختلف را مطابق با دانش روز دنیا و نیازهای جامعه مدرن توسعه داد.

حاتمی‌زاده تصریح کرد: تنوع اقلیمی و ظرفیت‌های بی‌بدیل استان سمنان سبب شده است که اولویت اصلی وزارت ارتباطات در این استان به توسعه اقتصاد دیجیتال حرکت کند.

وی افزود: تحقق این برنامه در سطح ملی و استانی نیازمند یک نقشه راه علمی است و استان سمنان با دارابودن ظرفیت‌های قابل توجه در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی و به‌ویژه مراکز دانشگاهی، بهترین فرصت را برای پیوند فناوری با تولید دارد که این امر منجر به افزایش بهره‌وری و شکوفایی اقتصادی خواهد شد.

پایداری شبکه ارتباطات نیروگاه‌های تجدیدپذیر

حاتمی‌زاده، پایداری ارتباطات در شهرستان دامغان را مطلوب ارزیابی کرد و از یک رویکرد نوین برای رفع مشکلات زیرساختی خبر داد و افزود: یکی از چالش‌ها در حوزه ارتباطات، تامین برق و طول عمر باتری‌ سایت‌ها است، در استان سمنان و شهرستان دامغان، با توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، مشکلات ناشی از تامین انرژی مرتفع می‌شود تا پایداری شبکه به استانداردهای بالاتر برسد.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات به طرح بزرگ «ایران دیجیتال» اشاره کرد و گفت: با هم‌افزایی مسوولان محلی و نگاه تحولی دولت، زیرساخت‌های ارتباطی در کشور و سمنان به زودی شاهد جهشی کیفی خواهد بود که اثرات مثبت آن در سفره مردم و رونق کسب‌وکارهای جدید می‌شود.

تاکید فرماندار بر رفع نقاط کور اینترنتی در محدوده محور تهران- مشهد

فرماندار دامغان نیز در این نشست، ضمن تشریح دستاوردهای ارتباطی شهرستان، بر لزوم تکمیل شبکه فیبرنوری و رفع نقاط کور اینترنتی در بیش از ۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی و ۱۲۰ روستای این منطقه تأکید کرد.

علیرضا نوچه‌ناسار اضافه کرد: طی سال‌های اخیر اقدامات توسعه‌ای بسیار ارزشمند و چشمگیری در حوزه مخابراتی شهرستان اجرا شد، با این حال و با وجود تمام پیشرفت‌ها، به دلیل برخی محدودیت‌ها و تاثیرات تحریم‌ها، همچنان برخی بخش‌های زیرساختی با نقص و کمبودهایی مواجه است که نیازمند توجه ویژه است.

وی به وضعیت شبکه فیبر نوری اشاره کرد و گفت: در بخش فیبرنوری گام‌های بلندی برداشته شد اما برای تکمیل این برنامه مدیریتی و خدماتی، باید توسعه این شبکه در شهرهای دیباج، کلاته‌رودبار و امیریه با سرعت بیشتری دنبال شود تا تمام شهروندان از اینترنت پایدار و پرسرعت بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: دامغان با دارا بودن بیش از ۱۲۰ روستا و جمعیت ساکن روستایی قابل توجه، نیازمند ارتقای پوشش نسل چهارم اینترنت در تمام مناطق است. همچنین وجود بیش از ۳۰۰ کیلومتر محور مواصلاتی در محدوده این شهرستان، اهمیت پوشش‌دهی ۱۰۰ درصدی جاده‌ای را دوچندان می‌کند.

فرماندار دامغان خاطرنشان کرد: پوشش کامل و باکیفیت اینترنت در محورهای مواصلاتی، به‌ویژه در مناطق بالادست و کوهستانی شهرستان، از مطالبات جدی و به‌حق مردم و مسافران است.

 طرح اینترنت پهن‌باند سیار روستای نعیم‌آباد دامغان با حضور معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات، بهره‌برداری شد.

نظر شما