سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

نماینده پارلمان لبنان:

اعلام آتش‌بس ناکافی است، باید کشتارهای برنامه‌ریزی شده در لبنان متوقف شود

۱۴۰۵/۰۲/۰۷ - ۰۹:۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۳۳۴۲۳۹
برنا- گروه بین‌الملل: نماینده پارلمان لبنان ضمن تاکید بر ضرورت توقف کشتارهای هدفمند رژیم صهیونیستی و ناکافی بودن اعلام آتش بس، گفت: لبنان به تاکتیک‌های فشار عادت دارد و هرگز تسلیم دشمن نشده است.

به گزارش برنا و به نقل از النشره، «علی حسن خلیل» نماینده مجلس و عضو فراکسیون «توسعه و آزادی» در پارلمان لبنان، اظهار داشت که کشتار‌های برنامه‌ریزی شده و تخریب خانه‌ها توسط دشمن باید متوقف شود و صرفاً اعلام آتش‌بس کافی نیست.

وی با اشاره به تداوم حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و آوارگی مردم این کشور بیان کرد: آوارگی‌های جدید امروز بر کل وضعیت داخلی لبنان سنگینی خواهد کرد.

این نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد: لبنان به تاکتیک‌های فشار عادت دارد و هرگز تسلیم دشمن نشده است. وی افزود: موضع ما کاملا روشن است. اولویت آتش‌بس، عقب‌نشینی دشمن اسرائیلی از روستا‌های جنوبی، بازگشت آوارگان، بازسازی و آزادی اسیران لبنانی است.

حسن خلیل خاطرنشان کرد: مهمترین نکته در حال حاضر وحدت موضع داخلی لبنان، تقویت گفتمان ملی و حفظ صلح مدنی است.

این نماینده پارلمان لبنان روز گذشته (یکشنبه) نیز درباره مذاکره مستقیم رژیم صهیونیستی و کشورش گفته بود: ما به هیچ‌وجه در مذاکرات مستقیم دخیل نیستیم. حزب‌الله بر پایبندی خود به توافق آتش‌بس تاکید کرده و آن را نقض نکرده است. هیچ خط قرمز یا زردی وجود نخواهد داشت؛ همه مناطق جنوبی لبنان و تا آخرین نقطه مرزی، شامل جنوب لبنان است و ما تمام تلاش خود را برای بازپس‌گیری هر متر از این سرزمین به کار خواهیم گرفت.

رژیم اسرائیل از دوم ماه مارس (۱۱ اسفند۱۴۰۴) جنگ تجاوزگرانه خود علیه لبنان را به راه انداخت که با پاسخ شدید مقاومت لبنان رو‌به‌رو شد.

۲۷ فروردین گذشته همزمان با اعلام ترامپ، آتش بس ۱۰ روزه‌ای بین لبنان و رژیم صهیونیستی از ساعت ۱۲:۳۰ بامداد جمعه (۲۸ فروردین) به وقت تهران وارد مرحله اجرایی شد.

وضعیت میدانی در جنوب لبنان همچنان متشنج است؛ نگرانی‌ها درباره گسترش درگیری‌ها و نقض آتش‌بس شکننده افزایش یافته بخصوص که رژیم صهیونیستی با حملات مکرر به مناطق مختلف لبنان، آتش‌بس را بار‌ها نقض کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما