به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ مهدی اداوی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان که باحضور کاکاوند مدیر عامل شرکت آب منطقهای استان برگزار شده بود ضمن اشاره به مطالبه جدی مردم شهرستان در خصوص پروژه قمرود،چ و تاکید بر لزوم رعایت دقیق حقآبه این شهرستان ، اظهار کرد: حفظ و صیانت از منابع آبی الیگودرز از اولویتهای اصلی مدیریت شهرستان میباشد.
وی در ادامه خواستار جبران خسارتهای ناشی از اجرای طرح قمرود در شهرستان شد و افزود: آغاز عملیات اجرایی سدهای قشلاق، دهجانی، دارسفید و چمنسلطان میتواند نقش مؤثری در کاهش خسارتها و جبران پیامدهای این طرح داشته باشد.
فرماندار ویژه الیگودرز، همچنین لزوم تسریع در تکمیل طرح تأمین آب شرب ۹۹ روستای زیاندیده از طرح قمرود را ضروری دانست و این اقدام را برای رفع مشکلات و جبران آسیبهای وارده به این مناطق مهم برشمرد.
اداوی در ادامه با اشاره به شبکه پایاب سد حوضیان، افزود: در حال حاضر ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش آبیاری این سد قرار دارند و با تکمیل نهایی شبکه پایاب، این میزان به ۱۰۰۰ هکتار خواهد رسید.
انتهای پیام