وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تحرکات دیپلماتیک خود، پس از تماس با رئیس دورهای ITU و وزیر ارتباطات مالزی در گفتوگوهای جداگانه با همتایان ترکیهای و کوبایی، ضمن محکومیت حملات آمریکایی-صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت صیانت از کارکرد حرفهای و غیرسیاسی نهادهای تخصصی بینالمللی از جمله اتحادیه بینالمللی مخابرات تاکید کرد.
به گزارش وزارت ارتباطات، سید ستار هاشمی با اشاره به ابعاد این حملات اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران هدف تجاوز قرار گرفته و علاوه بر شهادت جمعی از مسئولان و شهروندان غیرنظامی از جمله دانشآموزان مدرسه میناب خسارات قابلتوجهی به زیرساختهای ارتباطی کشور وارد شده است؛ موضوعی که مغایر با اصول و قواعد حقوق بینالملل محسوب میشود و نیازمند رسیدگی در مجامع تخصصی است.
وزیر ارتباطات با تاکید بر ضرورت ایفای نقش مسئولانه نهادهای بینالمللی خواستار آن شد که اتحادیه بینالمللی مخابرات در چارچوب ماموریتهای خود موضوع حمله به زیرساختهای ارتباطی ایران و اعاده حقوق کشور را مورد بررسی قرار دهد.
عبدالقادر اورالاوغلو وزیر حملونقل و زیرساختهای ترکیه و مایرا آرهویچ مارین، وزیر ارتباطات کوبا نیز در این گفتوگوها ضمن محکومیت حملات صورتگرفته علیه کشورمان بر ضرورت پرهیز از رویکردهای سیاسی و اغراض غیرحرفهای در نهادهای تخصصی بینالمللی تأکید کردند و خواستار حفظ بیطرفی این نهادها شدند.
اجلاس شورای اتحادیه بینالمللی مخابرات از هشتم اردیبهشتماه به مدت ده روز در این سازمان در ژنو برگزار میشود و جمهوری اسلامی ایران در پیشنویس قطعنامهای خواستار محکومیت حملات انجامشده علیه زیرساختهای ارتباطی خود شده است.
انتهای پیام/