سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

استاندار اصفهان:​ شتاب‌بخشی به مولدسازی دارایی‌های راکد، پیش‌شرط تحول اقتصادی در کشور است

۱۴۰۵/۰۲/۱۳ - ۱۱:۲۳:۱۴
کد خبر: ۲۳۳۶۷۷۹
برنا - گروه استانها: ​استاندار اصفهان با تاکید بر لزوم آزادسازی ظرفیت‌های معطل‌مانده در بدنه دولت، اجرای طرح مولدسازی اماکن بلااستفاده ادارات را راهبردی حیاتی برای تزریق شتاب به اقتصاد کشور دانست و بر ضرورت حذف فوری دست‌اندازهای بروکراسی در این مسیر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با اشاره به ضرورت تغییر نگاه در مدیریت منابع دولتی اظهار داشت: در شرایط حساس کنونی، نگهداری اماکن و دارایی‌های بدون استفاده توسط دستگاه‌های اجرایی هیچ توجیهی ندارد و باید با سرعت هرچه تمام‌تر، این اموال در فرآیند مولدسازی قرار گرفته و به چرخه خدمت به اقتصاد کشور بازگردند.

​وی با انتقاد از وجود لایه‌های پیچیده اداری که مانع از اجرای سریع طرح‌های تحولی می‌شود، تصریح کرد: تجربه‌های پیشین، به‌ویژه در دوران بحران کرونا، ثابت کرد که هرگاه اراده‌ای برای حذف تشریفات زائد وجود داشته باشد، سخت‌ترین جراحی‌های ساختاری نیز با موفقیت انجام می‌شود و امروز نیز برای عبور از بن‌بست‌های اقتصادی، نیازمند همان روحیه و سرعت عمل برای جایگزینی دارایی‌های راکد با فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستیم.

​استاندار اصفهان چابک‌سازی بدنه دولت را هم‌سنگ با بهره‌وری منابع دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی به جای فربه‌تر شدن، باید به سمت سبُک‌سازی و چابکی حرکت کنند و وجود ساختمان‌های متعدد و بلااستفاده تنها باعث هدررفت منابع ملی و ایجاد دست‌انداز در مسیر توسعه است؛ لذا جراحی این ساختار صلب و تبدیل دارایی‌های منجمد به سرمایه‌های مولد، ضرورتی انکارناپذیر است.

​جمالی‌نژاد در ادامه با اشاره به برنامه‌های استان برای بازسازی صنایع و ارتقای توان رقابتی، افزود: بازسازی صنایع آسیب‌دیده نباید به روش‌های سنتی محدود شود، بلکه باید با یک جهت‌گیری منسجم و نوین، بستری فراهم کنیم تا بخش خصوصی و نخبگان بتوانند از ظرفیت‌های آزاد شده در طرح مولدسازی، برای ایجاد مناطق آزاد رقابتی و صنایع پیشرو استفاده کنند.

​استاندار اصفهان بر لزوم ارائه راهکارهای خلاقانه توسط مدیران تاکید کرد و گفت: از تمامی دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود با شجاعت در مسیر حذف موانع گام بردارند و ما باید برای نیروهای متخصص و جوانانی که در حوزه‌های حساسی چون انرژی و فناوری فعال هستند، فضاهای کاری جدید و بسترهای اشتغال‌آفرین ایجاد کنیم و این مهم تنها با سرعت‌بخشی به مولدسازی و سبُک‌سازی بدنه دولت محقق خواهد شد.

انتهای پیام 

نظر شما