به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حسینعلی امیری در دیدار با اعضای اتحادیه صنف جایگاهداران سوخت استان فارس با اشاره به تقارن این دیدار با شرایط ویژه کشور و جنگ نابرابر دشمنان علیه کشور، فلسفه اصلی برگزاری این جلسه را تجلیل از مجاهدتهای جایگاهدارانی دانست که در سختترین شرایط، وظایف حساس خود را به بهترین نحو انجام میدهند.
استاندار فارس با یادآوری عملکرد درخشان مجموعه پخش فرآوردههای نفتی و جایگاهداران در ایام تعطیلات نوروز سال گذشته، بیان کرد: در نوروز ۱۴۰۴ استان فارس میزبان جمعیت میلیونی گردشگران بود و برای نخستین بار آمار بیسابقه نزدیک به ۲۲۰ هزار نفر-روز بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی ثبت شد.
وی یادآور شد: با وجود تکمیل ظرفیت تمام مراکز اقامتی و مدارس، سوخترسانی به مهمانان بدون هیچگونه گلایه، صف یا گره ترافیکی انجام شد که این موضوع مایه فخر استان بود و مورد تحسین مسئولان کشوری نیز قرار گرفت.
نماینده عالی دولت در استان فارس در ادامه با اشاره به حساسیتهای ویژه و مخاطرات حرفه سوخترسانی، بر اهمیت پایداری خدمات در این بخش تأکید کرد و اظهار کرد: هرگونه اختلال در فرآیندهای عرضه سوخت، بلافاصله رفاه عمومی را تحت تاثیر قرار میدهد.
وی با قدردانی از تلاشهای تمامی فعالان این صنف در سطح استان، بیان کرد: در شرایط خاص کشور، استمرار بدون وقفه خدمترسانی به مردم، امری ارزشمند و شایسته تحسین است.
امیری، تکمیل پروژه خط لوله پارس را یک ضرورت راهبردی برای کاهش مخاطرات حملونقل جادهای و ارتقای ضریب ایمنی سوخترسانی برشمرد و از اولویت این طرح در برنامههای مدیریت ارشد استان خبر داد.
وی همچنین بر استفاده از ظرفیتهای قانونی دولت در موضوعات مرتبط با شرایط خاص تأکید کرد و افزود: در خصوص رفع ابهامات اجرایی ماده ۱۹۰، استعلام لازم جهت ایجاد رویه واحد و پیشگیری از برخوردهای سلیقهای تدوین و ابلاغ خواهد شد.
استاندار فارس با رد نگاه تحکمی در تعامل با بخش خصوصی، تفاهم و درک مشترک با ذینفعان را تنها راه پیشبرد پایدار امور دانست و دستور داد: ظرف ۱۵ روز آینده، گزارش جامعی از مطالبات صنف احصا شود تا بخشی از مشکلات با اختیارات استانی مرتفع و موارد مرتبط با سطح ملی نیز از طریق وزارت نفت پیگیری شود.
امیری در پایان با اشاره به ضرورت پیادهسازی راهکارهای هوشمندانه نظیر سال مالی مشخص و سامانههای اطلاعرسانی پیامکی برای صیانت از آرامش روانی جامعه، از اعضای اتحادیه خواست پیام سپاس مدیریت ارشد استان را به تمامی فعالان این صنف ابلاغ کنند و وعده داد پس از عبور از شرایط جنگی، همایشی ملی جهت تجلیل از مجاهدتهای این سنگرسازان حوزه خدمات برگزار شود.
انتهای پیام