به گزارش خبرگزاری برنا خراسان شمالی ،رضا شکاریان، مدیرکل حفاظت محیطزیست این استان در گفتگو با خبرنگار این رسانه گفت: مأموران حفاظتی منطقه یوزکنام پل ابریشم حین کنترل خروج دام (با توجه به پایان مهلت حضور دامداران در پناهگاه) موفق به ثبت این خانواده ۶ عضوی از یوزپلنگ آسیایی شدند.
وی افزود: مشاهده ۶ قلاده یوزپلنگ که طی سال گذشته و امسال به این حد از رشد رسیدهاند، نشاندهنده پویایی منطقه و وجود جمعیت مطلوب طعمه برای این گونه ارزشمند است. شکاریان تأکید کرد: این رویداد امیدوارکننده مرهون زحمات شبانهروزی محیطبانان است.