سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

استاندار تهران: بیش از ۹۰ درصد حملات موشکی جنگ متوجه پایتخت بود

۱۴۰۵/۰۲/۲۱ - ۲۱:۳۹:۲۹
کد خبر: ۲۳۴۰۴۴۸
برنا- گروه استانها: محمدصادق معتمدیان با اشاره به تمرکز عملیات‌های دشمن در جنگ تحمیلی سوم بر پایتخت گفت: بیش از ۹۰ درصد حملات موشکی دشمن در این جنگ، متوجه استان تهران بود و این استان با تقدیم حدود یک هزار و ۳۸۰ شهید، بیشترین آمار شهدای کشور را در این دوران به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از از تهران، محمدصادق معتمدیان، استاندار تهران در نشست با مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به تمرکز عملیات‌های دشمن در جنگ تحمیلی سوم بر پایتخت اظهار کرد: در استان تهران بیش از ۹۰ درصد حملات موشکی دشمن، انجام شد و این استان با تقدیم حدود ۱۳۸۰ شهید، بیشترین آمار شهدای کشور را در جنگ تحمیلی سوم به خود اختصاص داد.

عضو هیات دولت با بیان اینکه دشمن در پی ناامن‌سازی کشور از مسیر پایتخت بود، افزود: راهبرد دشمن برای کشاندن مردم به خیابان‌ها، با حضور حماسی مردم در میادین و خیابان‌ها، زیر موشک‌باران، بمباران و در شرایط سخت جوی، با شکست مواجه شد.

وی با اشاره به تأمین امنیت در شرایط پیچیده اطلاعاتی گفت: در این ایام شاهد هماهنگی بی‌نظیری میان سپاه، نیروی انتظامی و سازمان اطلاعات در استان تهران بودیم و با وجود کمبود امکانات، امنیت عمومی در بالاترین سطح برقرار شد.

عضو هیات دولت در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت در حوزه اقتصادی اشاره کرد و افزود: در ایام جنگ، بیش از دو میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شد و با وجود حملات به مسیرهای مواصلاتی، فرآیند انتقال کالا با موفقیت انجام گرفت. همچنین با واگذاری اختیار به استان‌های مرزی و حذف تشریفات زائد، واردات کالا تسهیل شد.

معتمدیان با بیان اینکه تهران با ۴۷ هزار بازرگان، ظرفیت تبدیل شدن به رینگ مرکزی لجستیکی کشور را دارد، گفت: پیشنهاد شده است با اتصال ریلی به بنادر، هزینه حمل‌ونقل ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یابد و از تمرکز انبارها در تهران جلوگیری شود.
وی با اشاره به انهدام مخازن سوخت توسط دشمن تصریح کرد: با درخواست از مردم برای کاهش تردد، ارائه خدمات رایگان مترو و اتوبوس و همراهی مردم، مصرف سوخت ۵۰ درصد کاهش یافت و از مجموع ۳۸۶ جایگاه سوخت، حتی یک جایگاه نیز تعطیل نشد.
استاندار تهران در ادامه با تشریح اقدامات پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، از راه‌اندازی طرح «مسجد‌محور» خبر داد و گفت: در کمتر از یک ماه، زمینه اسکان یک میلیون نفر در شرایط بحران فراهم شده و در همین راستا، ۷۰۰ مسجد به پنل خورشیدی، موتوربرق، آشپزخانه و تجهیزات اسکان مجهز شده‌اند.
همچنین ۹۴ درمانگاه و کلینیک خیریه در مساجد سازماندهی شده‌اند و در حوزه امداد و نجات نیز دستگاه‌هایی مانند هلال احمر و اورژانس عملکردی کم‌نظیر داشتند.
معتمدیان با بیان اینکه میانگین زمان قطع برق در جنگ تحمیلی سوم تنها ۵۲ دقیقه بود، افزود: بیش از ۱۲۰۰ نقطه آسیب‌دیده برق در سریع‌ترین زمان ممکن ترمیم شد و برای بدترین سناریوها آمادگی لازم را داریم.
استاندار تهران  با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف انرژی گفت: سه میلیون کولر آبی در تهران حدود ۲۰۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند و با همکاری مساجد و استفاده از کولرهای کم‌مصرف، می‌توان ۵۰ درصد این مصرف را کاهش داد.
وی خاطرنشان کرد: در ایام جنگ، با وجود تمام مشکلات، هیچ کمبودی در تأمین نان و کالاهای اساسی نداشتیم و با برخورد جدی با متخلفان، آرامش بازار حفظ شد.
انتهای پیام/
نظر شما