به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، مصطفی مختاری در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان پاکدشت با اشاره به اهمیت جایگاه رسانهها در عصر ارتباطات اظهار کرد: در شرایط کنونی همه مدیران و مسئولان باید به اثرگذاری رسانهها توجه جدی داشته باشند، زیرا تجربههای گذشته نشان داده است که بازنشر و بازتاب اخبار و مطالب رسانهای میتواند تأثیرات قابل توجهی بر روند تصمیمسازیها و حتی امنیت کشور داشته باشد.
وی با اشاره به ضرورت تقویت تعامل میان مسئولان محلی و فعالان رسانهای افزود: یکی از موضوعات مهم، روایت نخست رویدادها از سوی خود شهرستان است و تحقق این هدف نیازمند همکاری و هماهنگی بیشتر میان مدیران اجرایی و خبرنگاران است تا روایت دقیق و مبتنی بر واقعیت از مسائل و تحولات منطقه ارائه شود.
دادستان پاکدشت همچنین به چالشهای موجود در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برخی جریانهای معاند و ضدانقلاب در بستر شبکههای اجتماعی تلاش میکنند با انتشار محتواهای هدفمند، فضای افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهند، در این شرایط ضروری است از برچسبزنی و برخوردهای هیجانی پرهیز کرده و با رویکرد جذب حداکثری و مدیریت هوشمندانه، فضای رسانهای را هدایت کنیم.
مختاری با بیان اینکه مدیریت فضای مجازی یکی از چالشهای مهم عصر حاضر است، تصریح کرد: این حوزه نیازمند دقت، برنامهریزی و سیاستگذاری هوشمندانه است تا ضمن صیانت از امنیت اجتماعی، زمینه استفاده صحیح و سازنده از ظرفیتهای فضای مجازی فراهم شود.
وی همچنین با اشاره به گرایش بخش قابل توجهی از کاربران به پلتفرمهای خارجی خاطرنشان کرد: اعتماد به پلتفرمهای داخلی باید تقویت شود، بنابراین لازم است زیرساختهای لازم در سطح حاکمیت تقویت شود تا در مواقع ضروری کسبوکارهای فعال در بستر دیجیتال دچار اختلال نشوند. در عین حال افزایش اعتماد عمومی به پلتفرمهای داخلی مستلزم ارائه خدمات کارآمد، زیرساختهای پایدار و اقدامات نوآورانه است.
دادستان شهرستان پاکدشت در ادامه بر ضرورت بهرهگیری از ظرفیتهای رسانهای در حوزه حقوق عامه تأکید کرد و گفت: این نشست فرصتی ارزشمند برای تقویت ارتباط میان دستگاه قضایی و رسانههاست و میتوان از این ظرفیت برای ارتقای سواد رسانهای جامعه و تبیین بهتر مسائل مرتبط با حقوق عامه بهره گرفت.
وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به تداوم این تعاملات اظهار داشت: با همکاری و همدلی اعضای شورای تأمین شهرستان، مدیران اجرایی و اصحاب رسانه، میتوان توجه جدیتری به مسائل مهم شهرستان داشت و از ظرفیتهای موجود برای توسعه و حل مشکلات منطقه به شکلی مؤثرتر بهرهبرداری کرد.
انتهای پیام/