سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

وزیر بهداشت خبر داد

تاکید بر اختصاص منابع ارزی به تجهیزات استراتژیک دندانپزشکی و تقویت پوشش بیمه‌ای

۱۴۰۵/۰۲/۲۳ - ۱۴:۳۵:۰۳
کد خبر: ۲۳۴۱۲۲۵
برنا - گروه اجتماعی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر ضرورت تصمیم‌گیری‌های به‌موقع و عملیاتی در حوزه سلامت دهان و دندان، خواستار اختصاص سهم مشخصی از منابع ارزی تجهیزات پزشکی به تجهیزات استراتژیک دندانپزشکی و تقویت پوشش بیمه‌ای خدمات این حوزه شد.

محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست شورای برنامه‌ریزی سلامت دهان و دندان که امروزچهارشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ برگزار شد، با اشاره به اهمیت پیگیری مستمر مصوبات و مکاتبات، اظهار کرد: تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌ها زمانی اثربخش خواهد بود که به نتایج عملیاتی منجر شود و تصمیم‌گیری‌ها در زمان مناسب انجام گیرد.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات تخصصی با حضور مسئولان فرآیند‌ها یا پیگیری موضوعات از طریق مکاتبات رسمی، افزود: حجم بالایی از مطالب، درخواست‌ها و مستندات آماده شده که باید به‌صورت منسجم پیگیری شوند تا به تصمیم نهایی برسند.

وزیر بهداشت با اشاره به چالش‌های ارزی گفت: با توجه به شرایط موجود و افزایش هزینه‌ها، ضروری است بخشی از منابع ارزی تجهیزات پزشکی به مواد و تجهیزات استراتژیک دندانپزشکی اختصاص یابد.

وی با اشاره به لزوم توجه به فشار اقتصادی بر بیماران و ارائه‌دهندگان خدمات دندانپزشکی، افزود: بخشی از این هزینه‌ها نباید به‌طور مستقیم بر دوش بیمار یا پزشک با سال‌ها تجربه قرار گیرد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آموزش و پژوهش دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: در زمینه تأسیس دانشکده‌ها، پذیرش دانشجو و ایجاد ظرفیت‌های مشترک آموزشی و پژوهشی، باید زیرساخت‌ها، تجهیزات و امکانات به‌طور کامل فراهم باشد و صرفاً افزایش تعداد دانشجو بدون تأمین امکانات لازم، راهگشا نخواهد بود.

گفتنی است در این نشست همچنین دکتر امیررضا رکن، مشاور وزیر بهداشت در امور دندانپزشکی و دکتر زهرا قربانی، مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت نیز حضور داشتند و گزارش‌هایی از چالش‌ها و راهکار‌های توسعه سلامت دهان و دندان کشور ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما