به گزارش خبرگزاری برنا تهران،احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران از بررسی طرحی در شورای شهر خبر داد که بر اساس آن استفاده از مترو و حملونقل عمومی برای برخی گروههای اجتماعی به صورت رایگان یا با شرایط ویژه در نظر گرفته میشود.
صادقی با اشاره به این طرح پیشنهادی اظهار کرد: این طرح مورد توجه تعدادی از اعضای شورا قرار گرفت و برای بررسیهای کارشناسی بیشتر در دستور کار قرار داده شد.
او با بیان اینکه بخش عمده هزینههای مترو توسط شهرداری تهران تأمین میشود، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد هزینههای مترو را شهرداری پرداخت میکند و دولت نیز سهم ۳۰ درصدی خود را که باید از محل صرفهجویی در سوخت و یارانهها تأمین شود، پرداخت نکرده است. علاوه بر این، کمتر از ۱۰ درصد هزینهها از طریق بلیت توسط شهروندان پرداخت میشود.
صادقی با اشاره به تجربه رایگان شدن موقت مترو و اتوبوس در از ابتدای جنگ تحمیلی سوم افزود: در این دوره شاهد افزایش استفاده مردم از حملونقل عمومی بودیم و این موضوع به گسترش فرهنگ استفاده از مترو کمک کرد.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بر اساس اعلام معاون وزیر نفت، در همان بازه زمانی روزانه حدود سه میلیون مترمکعب صرفهجویی در مصرف بنزین در تهران ثبت شد که رقم قابل توجهی است و میتواند در کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری اثرگذار باشد.
وی تأکید کرد: هزینهای که شهروندان بابت بلیت پرداخت میکنند رقم زیادی نیست، اما در مقابل، استفاده بیشتر از حملونقل عمومی میتواند دستاوردهای بزرگی مانند کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و کاهش مصرف سوخت به همراه داشته باشد.
انتهای پیام/