سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

آمادگی شرکت گاز استان کرمانشاه برای بهینه‌سازی تجهیزات گازسوز صنایع بزرگ

۱۴۰۵/۰۲/۲۷ - ۱۱:۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۳۴۲۶۹۷
برنا- گروه استان‌ها: مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در نشست مشترک با مدیران ارشد حوزه انرژی استان، از لزوم کاهش مصرف انرژی و بهینه‌سازی تجهیزات گازسوز و آمادگی شرکت گاز در زمینه طرح‌های پژوهشی و بهینه‌سازی مصرف گاز خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه؛ ناصر حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در جلسه بررسی راهکارها و ظرفیت‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی که با حضور مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب، مدیرعامل شرکت توزیع برق و مدیران عامل نیروگاه‌های بیستون، دالاهو و زاگرس برگزار شد، اظهار کرد: این نشست با هدف ارتقای بهره‌وری، صرفه‌جویی هوشمندانه و توسعه راهکارهای فنی در حوزه تولید و مصرف انرژی تشکیل شده است.

‌وی با بیان اینکه گاز بیش از ۸۰ درصد سبد انرژی کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: سهم گاز در سبد انرژی استان هر سال در حال کاهش است؛ به‌طوری‌که در سال ۱۴۰۴ این میزان به ۵۹ درصد رسید، در حالی که سال پیش از آن ۶۵ درصد بود و این روند کاهشی ادامه دارد.

‌حسینی از تهیه سنسوری جهت سنجش کارایی و راندمان فرآیند احتراق در واحدهای تولیدی دارای مشعل و کوره خبر داد و افزود: با این دستگاه، واحدها پایش می‌شوند و در صورت مصرف بالا و راندمان پایین، فعالیت آن‌ها قطع شده و مکلف به بهینه‌سازی مشعل‌های خود می‌شوند.

‌وی بیان کرد: با برخی دانشگاه‌ها در خصوص پژوهش در زمینه راهکارهای مصرف بهینه گاز رایزنی شده است تا بتوان طرح‌هایی که می‌تواند منجر به کاهش میزان مصرف گاز می‌شود را به ثمر رساند.

‌حسینی افزود: شرکت گاز استان کرمانشاه از پژوهشگرانی که در این زمینه فعالیت کنند، استقبال و حمایت می‌کند.

‌مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه بیان کرد: این شرکت آمادگی کامل برای بهینه‌سازی مصرف گاز به‌ویژه در پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها را دارد.

‌حسینی گفت: بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش مصرف با بهینه‌سازی تجهیزات گازسوز امکان‌پذیر است و هر طرحی که در زمینه کاهش و بهینه‌سازی مصرف مؤثر باشد، توسط شرکت ملی گاز حمایت خواهد شد.

‌در این جلسه، مسئولین حاضر نیز برای همکاری‌های مشترک در زمینه بهینه‌سازی و اجرای برنامه‌های کاهش مصرف انرژی اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما