شبکه اجتماعی X محدودیتهای جدیدی برای کاربران عادی خود اعمال کرده و از این پس حسابهایی که تیک آبی یا اشتراک پولی ندارند، تنها میتوانند روزانه ۵۰ پست اصلی و ۲۰۰ پاسخ منتشر کنند. این تغییر در حالی اعمال شده که پیشتر سقف انتشار محتوا برای کاربران عادی حدود ۲۴۰۰ پست در روز بود.
به گزارش انگجت، بر اساس گزارش کاربران در خود X و همچنین انجمن Reddit این محدودیتها بدون اعلام رسمی گسترده و بهصورت بیسروصدا اجرایی شدهاند. صفحه راهنمای X اکنون صراحتا اعلام میکند که حسابهای تأییدنشده تنها مجاز به انتشار ۵۰ پست اصلی و ۲۰۰ ریپلای در روز هستند. با این حال جالب اینجاست که در بخشی از همان صفحه هنوز به محدودیت قدیمی ۲۴۰۰ پست در روز اشاره شده که نشان میدهد تغییرات بهتازگی اعمال شدهاند.
طبق این سیاست جدید زمانی که کاربران به سقف مجاز فعالیت روزانه خود برسند با پیام خطا روبهرو خواهند شد و X مشخص میکند که کدام محدودیت را نقض کردهاند. بسیاری از کاربران این اقدام را تلاشی تازه از سوی مالک پلتفرم Elon Musk برای سوق دادن کاربران به خرید اشتراک پولی و دریافت تیک آبی میدانند.
گزارشها حاکی از آن است که این محدودیتها احتمالا بخشی از برنامه X برای مقابله با اسپم، رباتها و فعالیتهای جعلی در پلتفرم است. این شرکت پیشتر نیز قابلیت About This Account را معرفی کرده بود که اطلاعاتی مانند محل فعالیت حسابها را نمایش میدهد تا شفافیت بیشتری ایجاد شود.
با این حال بسیاری از کاربران قدیمی X از این تصمیم ناراضی هستند و هشدار دادهاند که چنین محدودیتهایی ممکن است باعث مهاجرت بیشتر کاربران به شبکههای اجتماعی رقیب شود. در مقابل X راهحل عبور از این محدودیتها را خرید اشتراک X Premium عنوان کرده است. ارزانترین طرح این سرویس نسخه Basic ماهانه ۳ دلار یا سالانه ۳۲ دلار هزینه دارد و امکانات بیشتری از جمله سقف انتشار بالاتر را در اختیار کاربران قرار میدهد.
انتهای پیام/