به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سيد اسدالله هاشمي با اشاره به اهميت اين اقدام گفت: مديريت صحيح پسماندها نه تنها از آلودگيهاي زيستمحيطي جلوگيري ميكند، بلكه نقش مستقيم در حفظ سلامت عمومي دارد. خوشبختانه با همراهي دستگاههاي اجرايي و بخش خصوصي، توانستهايم در مسير كاهش مخاطرات و ارتقاي كيفيت محيط زندگي مردم استان گامهاي مؤثري برداريم.
وي در ادامه افزود: مديريت اصولي پسماندهاي استان از بستر سامانه ملي جامع محيط زيست انجام ميگيرد واستان قزوين براساس گزارشات سامانه به عنوان دومين استان موفق در كشور است و تلاش ميكنيم تا با تداوم نظارتهاي هوشمند و فرهنگسازي اجتماعي، روند توليد و دفع پسماندها را به حداقل ممكن برسانيم.
هاشمي همچنين تصريح كرد: از اين ميزان پسماند مديريت شده ، ۲۵4 هزار و ۵۴۰ تن پسماند عادي، ۳۲ هزار و ۷۶۶ تن پسماند صنعتي و ۴۴ هزار و ۷۷۵ تن پسماند ويژه در سامانههاي محيط زيست استان بهصورت اصولي مديريت شدهاند. اين دستاورد در حالي رقم خورده است كه تنها در بخش پسماندهاي پزشكي، روزانه حدود ۳۸86 كيلوگرم زباله عفوني و107 كيلوگرم پسماند دارويي و شيميايي بهدرستي جمعآوري و بيخطرسازي ميشود.
مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين در پايان افزود: با عنايت به ابلاغ برنامه ملي راهبردي مديريت پسماندها، برنامهريزيهاي صورتگرفته براي سال ۱۴۰۵ هدف آن است با همكاري دستگاههاي مندرج در ماده 11 قانون مديريت پسماند درراستاي اقتصاد چرخشي نسبت به كاهش پسماندها و هدايت پسماند به بازيافت و يا بازيابي در واحدهاي صنعتي اقدام گردد تا مسير پاكيزگي و توسعه محيط زيست استان با قدرت ادامه يابد.
انتهای پیام