سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

ابراز امیدواری سفیر پاکستان برای ثمربخشی تلاش‌های میانجیگری کشورش بین ایران و آمریکا

۱۴۰۵/۰۳/۰۱ - ۱۱:۰۵:۰۶
کد خبر: ۲۳۴۴۶۴۵
برنا- گروه بین الملل: محمد مدثر تیپو سفیر پاکستان در ایران در پایان ماموریت خود در پیامی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های میانجیگری اسلام‌آباد میان تهران و واشنگتن به نتیجه برسد و منجر به صلح و ثبات در منطقه شود.

تیپو در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با اشاره به نقش میانجیگری پاکستان که به گفته او از یک فاجعه بزرگ جلوگیری کرد، نوشت: امیدواریم این تلاش‌های صادقانه اسلام آباد به ثمر بنشیند.

سفیر پاکستان دوران تصدی‌اش را دوره‌ای همراه با چالش‌های عظیم توصیف کرد و گفت که با شجاعت و فداکاری کامل به کشورش خدمت کرده و روابط دوجانبه را محکم‌تر ساخته است.

وی با اشاره به تحولات سه سال اخیر افزود که در این مدت تغییر کیفی و گسترده‌ای در روابط دو کشور ایجاد شده و تبادلات در بالاترین سطوح صورت گرفته است.

به گفته تیپو، تجارت دو کشور نزدیک به یک میلیارد دلار افزایش یافته و کالا‌ها و مسیر‌های تجاری جدیدی معرفی شده و اولین کنفرانس تجاری پاکستان و ایران نیز سال گذشته در تهران برگزار شده است.

سفیر پاکستان در پایان با اشاره به خدمت به زائران پاکستانی که برای زیارت اماکن مذهبی به ایران سفر می‌کنند، از حمایت مقام‌های ایرانی و تلاش‌های تیم خود در دوران سخت قدردانی و برای سفیر جدید آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش برنا، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه پاکستان روز سه‌شنبه در جلسه با سفیر منصوب این کشور در تهران بر اهمیت حفظ حرکت مثبت در تعاملات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران از طریق هماهنگی نزدیک و درک متقابل تاکید کرد.

«عمران احمد صدیقی» پیش از عزیمت به تهران روز سه‌شنبه در اسلام‌آباد با سناتور «محمد اسحاق دار» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.

اسحاق دار با یادآوری پیوند‌های عمیق تاریخی، فرهنگی و برادرانه بین پاکستان و ایران، بر تعهد قوی اسلام‌آباد برای گسترش بیشتر همکاری‌های دوجانبه در همه زمینه‌ها به ویژه تجاری، ارتباطات، مراودات مردمی و همکاری‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

وی حفظ حرکت مثبت در تعاملات دوجانبه از طریق هماهنگی نزدیک و درک متقابل را حائز اهمیت برشمرد.

وزیر خارجه پاکستان همچنین بر نقش سازنده و مسئولانه این کشور در ارتقای صلح، گفت‌و‌گو و ثبات منطقه‌ای تاکید کرد.

وی ابراز اطمینان کرد که سفیر جدید پاکستان سهم ارزشمندی در تقویت بیشتر مشارکت پایدار بین دو کشور برادر خواهد داشت.

ماموریت «محمد مدثر تیپو» سفیر سابق پاکستان که از اوایل بهمن ۱۴۰۲ به عنوان سفیر این کشور در تهران حضور یافت، ماه گذشته به پایان رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما