سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

رییس هیات دو و میدانی لرستان: رشته دوومیدانی مدرسه‌ای برای ساختن آینده ورزش استان است  

۱۴۰۵/۰۳/۰۲ - ۱۲:۵۷:۵۸
کد خبر: ۲۳۴۵۰۴۵
برنا ـ گروه استانها: رییس هیات دو و میدانی لرستان دوومیدانی را فراتر از یک رشته ورزشی و آن را «مادر ورزش‌ها» نامید و گفت: رسالت این هیات، فراتر از کشف قهرمانان، پرورش روحیه ایثار، مسئولیت‌پذیری و اخلاق‌مداری در میان جوانان و نوجوانان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ سیاوش سپهوند در حاشیه مسابقات دوومیدانی قهرمانی استان لرستان یادواره شهدای مدرسه میناب و ناو دنا که در دو بخش نونهالان و نوجوانان در پیست دوومیدانی ورزشگاه تختی خرم‌آباد در حال برگزاری است، اظهار کرد: پیست دوومیدانی لرستان امروز تنها میزبان یک رویداد ورزشی نیست؛ بلکه تجلی‌گاه پیوند میان تعهد اجتماعی و سلامت جسمانی در استان لرستان است. 

وی افزود: همان‌طور که مستحضرید، دوومیدانی به‌عنوان «مادر ورزش‌ها»، زیربنای اصلی توانمندی‌های حرکتی و منبع جوشش استعدادهای درخشان در ورزش است. ما در هیئت دوومیدانی استان معتقدیم رسالتِ اصلی ما تنها به کشف قهرمانان خلاصه نمی‌شود، بلکه پرورشِ روحیه ایثار، مسئولیت‌پذیری و اخلاق‌مداری در میان جوانان و نوجوانان این دیار، وظیفه ذاتی ماست.

سپهوند ادامه داد: برگزاری این دوره از مسابقات با نام و یاد شهدای گران‌قدر «مدرسه میناب» و «ناو دنا»، گامی است در جهت پیوندِ نامِ ورزشکارانمان با نامِ اسطوره‌هایی که با خون خود، امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند. نام‌گذاری این مسابقات به یاد کودکان و عزیزانِ شهید مدرسه میناب، پیامی روشن دارد: اینکه ورزشکار ما می‌داند در چه سرزمینی تنفس می‌کند و برای چه اهداف والایی می‌دود.

رئیس هیات دوومیدانی استان لرستان با تقدیر از تلاش‌های داوران و برگزارکنندگان این مسابقات ورزشی، اضافه کرد: این رقابت‌ها، تجلیِ اراده‌ای است که می‌خواهد با تکیه بر اصالتِ دوومیدانی، قهرمانانی بسازد که در کنارِ قهرمانی در پیست، در میدانِ تعهد به وطن و پاسداشتِ یادِ شهیدان نیز پیش‌گام باشند.

انتهای پیام 

نظر شما