سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

وزیر بهداشت

انستیتو کانسر قطب درمان سرطان کشور شد

۱۴۰۵/۰۳/۱۲ - ۱۰:۴۹:۱۳
کد خبر: ۲۳۴۸۸۷۷
برنا - گروه اجتماعی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ضرورت تمرکز خدمات تخصصی درمانی گفت: بیمارستان انستیتو کانسر به‌عنوان قطب سرطان کشور افتتاح شده و اجرای نظام ارجاع و پزشکی خانواده نیز به‌تدریج از ۶۴ شهر تا شهریورماه آغاز می‌شود.

محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حاشیه آیین بهره‌برداری از پروژه ملی بیمارستان انستیتو کانسر، بر ضرورت تمرکز خدمات تخصصی درمانی در مراکز مرجع تأکید کرد.

وی گفت: زمانی که یک مرکز به‌عنوان قطب تعریف می‌شود، به این معناست که بیماران از مناطق مختلف به آن ارجاع شوند. اینکه بخواهیم در همه استان‌ها مراکز مشابه ایجاد کنیم، عملاً مفهوم سطح‌بندی و قطب‌بندی خدمات را از بین می‌برد و علاوه بر هدررفت امکانات کشور، موجب پراکندگی نیرو‌های کارآمد می‌شود.

ظفرقندی افزود: در هر منطقه، خدمات اولیه باید ارائه شود، اما موارد تخصصی باید در قالب نظام ارجاع به مراکز قطب منتقل شوند.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره اجرای نظام ارجاع و پزشکی خانواده نیز اظهار کرد: این برنامه یکی از طرح‌های اساسی حوزه سلامت و از اولویت‌های رئیس‌جمهور است و تأکید زیادی بر اجرای آن وجود دارد. به گفته وی، دو جلسه فشرده در این زمینه طی هفته جاری برگزار شده و سازماندهی اجرای برنامه آغاز شده است.

وی ادامه داد: به‌تدریج تا شهریورماه، ۶۴ شهر مشمول نظام ارجاع می‌شوند و این شهر‌ها به‌عنوان پیشران اجرای برنامه عمل خواهند کرد تا در صورت شناسایی نقاط ضعف، اصلاحات لازم پیش از تعمیم به کل کشور انجام شود. ظفرقندی تأکید کرد که اجرای این سیاست مستلزم تغییر در فرهنگ سلامت است.

وزیر بهداشت همچنین درباره جایگاه بیمارستان انستیتو کانسر گفت: امروز بیمارستان انستیتو سرطان ایران به‌عنوان قطب سرطان کشور افتتاح شد و اهمیت این افتتاح در آن است که بزرگ‌ترین مرجع علمی و درمانی حوزه سرطان محسوب می‌شود. انواع خدمات درمانی شامل جراحی، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی پیشرفته، سایبرنایف، سلول‌درمانی و ژن‌درمانی در این مرکز به‌صورت یکجا و با حضور اساتید برجسته کشور ارائه می‌شود.

ظفرقندی با تشریح ظرفیت‌های این مرکز افزود: این بیمارستان دارای ۵۰۳ تخت بستری و ۱۰۳ تخت ویژه شامل ICU و CCU است و ۶ مرکز رادیوتراپی و شتاب‌دهنده برای ارائه درمان‌های پیشرفته در آن فعال شده است.

وی تأکید کرد: این مرکز جامع، ظرفیت بزرگی برای پذیرش بیماران ارجاعی از سراسر کشور و همچنین کشور‌های منطقه و خاورمیانه ایجاد کرده و با توجه به توان علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و اساتید این حوزه، به مرکزی اصلی برای ارجاع بیماران تبدیل خواهد شد.

وزیر بهداشت در پایان درباره هزینه‌های درمان در این مرکز گفت: خدمات درمانی در مراکز سرطان از گذشته، چه در بخش سرپایی و چه بستری، از طریق بیمه‌های پایه از جمله بیمه سلامت، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح پوشش داده شده است و همه بیمارانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما