سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

پایان دوران آسایش برای پرمصرف‌ها / علی‌آبادی: برخورد با متخلفان آب و برق طبق قانون خواهد بود

۱۴۰۵/۰۳/۱۳ - ۱۰:۵۷:۴۷
کد خبر: ۲۳۴۹۳۵۶
برنا- گروه استانها: وزیر نیرو با تاکید بر ضرورت رعایت الگوی مصرف در شرایط تنش آبی و برقی کشور، هشدار داد که با هرگونه تخلف در مصرف منابع ملی برخورد قانونی و قاطع صورت خواهد گرفت و قوانین وضع شده برای پرمصرف‌ها، بدون استثنا اجرا خواهد شد.

گزارش خبرنگار برنا از اردستان، عباس علی‌آبادی صبح امروز چهارشنبه در مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۱۷ مگاواتی اردستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز جهان در آستانه انقلاب صنعتی چهارم و حرکت به سمت «برقی‌سازی» است. در این مسیر، افزایش مصرف برق یک شاخصه اصلی محسوب می‌شود، اما نباید اجازه داد این موضوع به بهانه‌ای برای تخریب محیط زیست تبدیل شود.

وی با تاکید بر نگاه راهبردی جمهوری اسلامی به انرژی‌های پاک گفت: توجه به نیروگاه‌های تجدیدپذیر یک اولویت جهانی است که ما نیز از آن غافل نبوده‌ایم. خوشبختانه از ابتدای دولت چهاردهم تاکنون، ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور با رشدی چشمگیر، حدود ۴ برابر شده و اکنون از مرز ۶ هزار مگاوات عبور کرده‌ایم.

وزیر نیرو از هدف‌گذاری برای دستیابی به ظرفیت ۱۱ هزار مگاواتی تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: افتتاح نیروگاه ۱۱۷ مگاواتی اردستان، نویدی بر تحقق این اهداف است.

علی‌آبادی در ادامه با تبیین شرایط حساس کنونی تصریح کرد: باید بپذیریم که در شرایط جنگی هستیم و لازم است توقعات را متناسب با واقعیت‌ها تنظیم کنیم. در حالی که عده‌ای قلیل تنها به منافع شخصی خود فکر می‌کنند، تمام تلاش خادمان مردم در وزارت نیرو این است که برق هیچ خانه‌ای قطع نشود و آب شرب پایدار در اختیار همگان قرار گیرد.

وی درباره وضعیت منابع آبی کشور نیز خاطرنشان کرد: اگرچه وضعیت آبی در برخی استان‌ها نسبت به سال گذشته بهبود یافته، اما استان‌هایی همچون اصفهان، تهران و قم همچنان در شرایط تنش آبی قرار دارند که مدیریت جدی مصرف را می‌طلبد.

اتمام حجت وزیر نیرو با پرمصرف‌ها

عضو کابینه دولت چهاردهم در پایان با هشدار به کسانی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: برای پرمصرف‌ها در هر دو حوزه آب و برق، ضوابط قانونی دقیقی وضع شده است. ما موظف به اجرای قانون هستیم و با هر فرد یا مجموعه‌ای که از الگوی تعیین شده فراتر رود، برخورد قانونی قاطع صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به برخی شایعات در حوزه کشاورزی تصریح کرد: در بخش کشاورزی، ما به طور کامل متعهد به سقف پروانه‌های بهره‌برداری هستیم؛ لذا اگر محدودیتی مشاهده می‌شود، ریشه در مسائل قانونی و رعایت حد مجاز پروانه‌ها دارد و به هیچ عنوان ناشی از کمبود یا مشکل در تولید برق کشور نیست.

علی‌آبادی در پایان با فراخوان مردم به یک حرکت جهادی و ایثارگرانه در مصرف انرژی گفت: امروز هر شهروندی که در حد توان خود یک کولر یا وسیله برقی اضافی را خاموش کند، در واقع به عنوان یک «جانفدا» برای سربلندی میهن و پایداری شبکه برق تلاش کرده است.

انتهای پیام 

نظر شما