سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

آب‌اندازی نخستین شناور ساخته‌شده طی جنگ تحمیلی سوم در هرمزگان

۱۴۰۵/۰۳/۱۴ - ۱۴:۳۸:۲۶
کد خبر: ۲۳۴۹۸۲۹
برنا-گروه استانها: نخستین شناور فلزی ساخته‌شده در جریان جنگ تحمیلی سوم که به‌طور کامل توسط متخصصان داخلی کشور طراحی و ساخته شده است، در بندر شهید رجایی هرمزگان به آب انداخته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، اسماعیل مکی زاده معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اظهار کرد: نخستین شناور فلزی ساخته‌شده در جریان جنگ تحمیلی سوم که به‌طور کامل توسط متخصصان داخلی کشور طراحی و ساخته شده است، در بندر شهید رجایی هرمزگان به آب انداخته شد.

وی افزود: این شناور نخستین شناور فلزی ساخته‌شده در جریان جنگ تحمیلی سوم است که با وجود شرایط ویژه و فشارهای ناشی از جنگ با حمایت‌های فنی و نظارتی و استفاده از دانش بومی کارشناسان و متخصصان داخلی کشورمان ساخته شده است.

مکی‌زاده بیان کرد: این شناور فلزی ۲ موتوره، به طول ۴۹ متر، با ظرفیت ناخالص ۴۹۰ و ظرفیت حمل ۷۰۰ تُن طراحی شده است که با موفقیت کامل به آب انداخته شد.

وی با بیان اینکه این موفقیت در شرایط جنگی، نشانه‌ای روشن از تاب‌آوری، خودباوری و تداوم تولید ملی است گفت: در حالی که کشور با فشارها و محدودیت‌های ناشی از جنگ روبه‌رو بوده، به آب‌اندازی این شناور فلزی بومی نشان می‌دهد که ظرفیت‌های فنی و صنعتی داخلی نه‌تنها متوقف نشده، بلکه توانسته‌اند با اتکا به دانش متخصصان ایرانی مسیر توسعه را ادامه دهند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: چنین دستاوردی علاوه بر تقویت ناوگان دریایی، پیام مهمی از پایداری صنعت، اعتماد به توان داخلی و شکست‌ناپذیری زیرساخت‌های تولیدی کشور در برابر شرایط بحرانی منتقل می‌کند.

نظر شما