به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حبیب شریفی مدیر نیروگاه بخار نیروگاه شهید رجایی قزوین با اعلام این خبر گفت: برای رفع اشکالات باقیمانده، رفع محدودیت تولید و اطمینان از شرایط واحد برای تولید حداکثری و پایدار در طول پیک تابستان ۱۴۰۵، واحد شماره ۴ بخار به صورت اضطراری از مدار خارج شد.
وی افزود: با انجام فعالیتهای فشرده و شبانهروزی در مدت چهار روز، اشکالات مهم برطرف شد و این واحد ۲۵۰ مگاواتی راهاندازی و به شبکه سراسری کشور پیوست.
شریفی بیان کرد: مهمترین اقدامات انجامشده شامل تعویض و ترمیم تیوبهای آسیبدیده ریهیتر در پاس ۱ کوره- تعمیر هیتر فشار قوی شماره ۶ و رفع نشتی آن- جوشکاری و ترمیم نقاط معیوب دیوارههای کانال دود و بدنه ایرهیترها- رفع نشتی دودها و ترمیم دیافراگمهای معیوب ایرهیترها- تعویض سیلهای معیوب و تنظیمات مجدد آنها- بیش از ۳۰ فعالیت تعمیراتی در حوزه مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق
است.
مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی قزوین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیتهای سنگین و اثرگذار، تمیزکاری المانهای ریهیتر برای رفع محدودیت تولید ناشی از افزایش فشار کوره بود.
انتهای پیام