سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

فرماندار: درآمدهای حاصل از فعالیت کارخانه‌های مستقر، به سمنان اختصاص یابد

۱۴۰۵/۰۳/۱۹ - ۱۲:۵۴:۰۲
کد خبر: ۲۳۵۱۷۵۰
برنا-گروه استان‌ها: فرماندار سمنان با اشاره به مساله پرداخت مالیات و عوارض کارخانه‌هایی که دفتر مرکزی در تهران دارند، خاطرنشان کرد: درآمدهای حاصل از فعالیت واحدهای تولیدی مستقر در سمنان باید در مسیر توسعه همین شهرستان هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان،  مهدی صمیمیان روز دوشنبه در نشست کمیسیون کارگری شهرستان سمنان با اشاره به مساله درآمدهای حاصل از مالیات و عوارض کارخانه‌هایی که دفاتر مرکزی آن‌ها در تهران مستقر است، بیان کرد: درآمدهای حاصل از فعالیت این دست واحدهای مستقر در سمنان باید در مسیر توسعه همین شهرستان اختصاص یابد و لازم است برای جلسات آینده راهکارهای مشخصی در این زمینه ارایه شود.

فرماندار سمنان توسعه تولید و صیانت از اشتغال را نیازمند رفع موانع پیش روی واحدهای صنعتی دانست و با اشاره به وضعیت برق واحدهای تولیدی گفت: توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در دستور کار قرار دارد و برنامه‌ریزی شد تا بخش قابل توجهی از برق مورد نیاز واحدهای صنعتی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شود.

وی گفت: پیگیری مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی و حمایت از کارگران و کارفرمایان از اولویت‌های جدی فرمانداری است و در جلسات آتی نیز راهکارهای عملی برای رفع موانع تولید و تقویت اشتغال مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فرماندار سمنان با تاکید بر حمایت از واحدهای تولیدی، تسهیل دسترسی به تسهیلات، تامین مواد اولیه، رفع مشکلات تامین برق و پیگیری مسایل مالیاتی واحدهای صنعتی، توسعه تولید و حفظ اشتغال را مستلزم همکاری همه دستگاه‌های مسوول و رفع موانع پیش روی فعالان اقتصادی دانست.

وی ادامه داد: شهرستان سمنان از ظرفیت‌های مناسب تولیدی و صنعتی برخوردار است و حفظ اشتغال موجود و حمایت از نیروی کار باید همواره مورد توجه کارفرمایان و دستگاه‌های مسوول باشد.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی در دریافت تسهیلات افزود: اعتبارات و تسهیلات پیش‌بینی‌شده برای حمایت از تولید با هماهنگی بیشتر و تسهیل فرایندهای موجود، در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد تا زمینه توسعه فعالیت‌های اقتصادی و افزایش ظرفیت تولید فراهم شود.

فرماندار سمنان با اشاره به موضوع تامین مواد اولیه بیان کرد: تامین مواد اولیه از ظرفیت‌های داخل استان در اولویت قرار دارد و در موارد نیاز به تامین از خارج استان، برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا روند تولید با کمترین اختلال ادامه یابد.

نظر شما