سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

اختلال چهار بانک ناشی از حمله سایبری محدود بوده است/ هیچ‌گونه نشت اطلاعات مشتریان در حمله سایبری اخیر رخ نداد

۱۴۰۵/۰۳/۲۳ - ۲۱:۴۸:۴۳
کد خبر: ۲۳۵۳۵۶۲
برنا - گروه اقتصادی؛ دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی کشور گفت: بررسی‌های دقیق فنی نشان می‌دهد اختلال ایجادشده در خدمات چهار بانک ملی، تجارت، صادرات و توسعه صادرات ناشی از یک حمله سایبری محدود بوده است، اما هیچ‌گونه دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مشتریان صورت نگرفته و هیچ موردی از نشت اطلاعات گزارش نشده است.»

علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی کشور با اشاره به اختلال ایجادشده در خدمات چهار بانک ملی، تجارت، صادرات و توسعه صادرات، اظهار کرد: پس از شناسایی نشانه‌های غیرعادی در برخی سامانه‌ها، تیم‌های فنی و تخصصی شبکه بانکی کشور بلافاصله اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی لازم را برای صیانت از داده‌های مشتریان و حفظ امنیت زیرساخت‌های بانکی به اجرا گذاشتند.

وی افزود: بررسی‌های دقیق فنی نشان می‌دهد این اختلال ناشی از یک حمله سایبری محدود علیه این چهار بانک بوده است، اما خوشبختانه هیچ‌گونه دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مشتریان صورت نگرفته و هیچ موردی از نشت اطلاعات گزارش نشده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی کشور ادامه داد: در حال حاضر تمامی زیرساخت‌های مرتبط تحت کنترل کامل کارشناسان فنی قرار دارد و فرآیند ایمن‌سازی، پایش و بازیابی سامانه‌ها با سرعت و دقت در حال انجام است.

قیطاسی با تأکید بر اینکه حفظ امنیت اطلاعات و حریم خصوصی مشتریان مهم‌ترین اولویت شبکه بانکی کشور است، تصریح کرد: تمامی ظرفیت‌های فنی و پشتیبانی برای بازگرداندن خدمات بانکی به شرایط عادی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بالاترین سطح امنیت به کار گرفته شده است.

وی از مشتریان شبکه بانکی خواست اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط را تنها از طریق مراجع و کانال‌های رسمی دنبال کنند و خاطرنشان کرد: از هموطنان عزیز بابت محدودیت‌های موقت ایجادشده در برخی خدمات بانکی عذرخواهی می‌کنیم و از صبوری، همراهی و اعتماد آنان قدردانی داریم.

انتهای پیام/

نظر شما