سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

فرماندار سمنان: ساماندهی ورودی‌های شهر سمنان با جدیت دنبال می‌شود 

۱۴۰۵/۰۳/۲۴ - ۱۰:۵۷:۰۲
کد خبر: ۲۳۵۳۷۱۲
برنا-گروه استان‌ها: فرماندار سمنان در جلسه شورای ترافیک شهرستان، با اشاره به بررسی طرح‌های مرتبط با ساماندهی ورودی‌های شهر، بهسازی محورهای تردد و ارتقای ایمنی راه‌ها، از پیگیری اقدامات اجرایی برای ساماندهی ورودی شرقی و غربی سمنان و رفع مسائل ترافیکی در نقاط مختلف شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مهدی صمیمیان، فرماندار سمنان در جلسه شورای ترافیک شهرستان با اشاره به طرح‌های ارائه شده برای ساماندهی ورودی های شهر اظهار داشت: با بررسی‌های کارشناسی انجام شده و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط، طرح‌های مختلفی برای بهبود وضعیت و هدایت مناسب ترددها و ارتقای ایمنی محورهای ارتباطی مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

 وی با بیان اینکه ورودی هر شهر نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌ها و هویت آن شهر داردو عاملی برای جذب گردشگران است افزود: طراحی ورودی های سمنان باید به گونه‌ای باشد که ضمن رعایت اصول فنی و ترافیکی، با جذب مسافران و گردشگران عبوری زمینه رونق بهتر اقتصادی را فراهم آورند .

 فرماندار سمنان همچنین از پیگیری طراحی ورودی شرقی و غربی شهر با همکاری شهرداری و راه و شهرسازی و مشاورین ذیصلاح خبر داد و گفت: مقرر شده با بهره‌گیری از ظرفیت طرح‌های پیشنهادی برای ساماندهی این محور تهیه و پس از بررسی‌های لازم وارد مرحله اجرا شود.

 صمیمیان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سرویس مدارس و ایاب و ذهاب دانش‌آموزی اشاره کرد و اظهار داشت: ساماندهی سرویس مدارس از مطالبات مهم خانواده‌ها است و تمامی دستگاه‌های مسئول باید در چارچوب ضوابط قانونی نسبت به مدیریت و نظارت بر این حوزه اقدام کنند.

 وی افزود: لازم است فرآیند ثبت‌نام، فعالیت شرکت‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزی و نظارت بر ناوگان سرویس مدارس پیش از آغاز سال تحصیلی جدید تعیین تکلیف شود تا خدمات مطلوب و ایمن به دانش‌آموزان ارائه گردد.

 فرماندار سمنان همچنین بر ضرورت برخورد با فعالیت‌های خارج از ضابطه در حوزه جابه‌جایی دانش‌آموزان تأکید کرد و خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی، آموزش و پرورش، شهرداری و پلیس راهور برای ساماندهی کامل این بخش شد.

 صمیمیان در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام محرم، بر برنامه‌ریزی مناسب برای مدیریت ترافیک شهری، تأمین ایمنی مراسم مذهبی و همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان و انتظامی در این ایام تأکید کرد.

 وی در پایان خواستار تسریع در اجرای مصوبات شورای ترافیک شهرستان و ارائه گزارش اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های مسئول شد.

 در این جلسه که با حضور شریفی، معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار و جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی عضو شورای ترافیک برگزار شد، موضوعات مرتبط با وضعیت ترافیکی شهر و شهرستان، ساماندهی معابر، ایمنی تردد، بهبود جریان عبور و مرور و رفع نقاط حادثه‌خیز مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما