سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

پس از افزایش مطالبات مردمی؛ دستور استاندار برای رهاسازی آب سد ایوشان صادر شد

۱۴۰۵/۰۳/۲۸ - ۰۹:۳۹:۰۴
کد خبر: ۲۳۵۵۵۸۴
برنا-گروه استانها:استاندار لرستان از آغاز رهاسازی آب سد ایوشان ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده خبر داد و گفت: این تصمیم در راستای حمایت از معیشت کشاورزان و تأمین نیاز آبی بهره‌برداران پایین‌دست سد اتخاذ شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا لرستان ؛ سید سعید شاهرخی در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان با اشاره به مطالبات کشاورزان و شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه، اظهار کرد: به شرکت آب منطقه‌ای لرستان ابلاغ شده است که در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده نسبت به رهاسازی آب سد ایوشان برای مصارف کشاورزی اقدام کند.

وی با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی و ارائه هشدارهای لازم به بهره‌برداران، افزود: با توجه به محدود بودن حق‌آبه منطقه و شرایط اقتصادی و معیشتی مردم، این تصمیم با هدف حمایت از بخش کشاورزی و پاسخگویی به مطالبات کشاورزان اتخاذ شده است.

استاندار لرستان همچنین نسبت به برداشت‌های غیرمجاز آب هشدار داد و تصریح کرد: افرادی که اقدام به نصب موتورپمپ یا برداشت غیرقانونی آب کرده‌اند باید نسبت به جمع‌آوری تأسیسات خود اقدام کنند و در صورت هرگونه تخلف، دستگاه‌های مسئول برخورد قانونی خواهند کرد.

شاهرخی خاطرنشان کرد: حفظ حقوق کشاورزان و بهره‌برداران قانونی و برقراری عدالت در توزیع منابع آبی از اولویت‌های مدیریت استان است. 

انتهای پیام  

خبرنگار:امیر محمود داودی نژاد

نظر شما